کد خبر: ۱۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) جایزه بهترین فیلم جشنواره ونیز ۲۰۱۹ را به فیلم «یک افسر و یک جاسوس» ساخته «رومن پولانسکی» اعطا کردند.
به نقل از ایندی‌وایر، هیات داوران فدراسون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی)، فیلم «یک افسر و یک جاسوس» جدیدترین ساخته «رومن پولانسکی» سینماگر لهستانی-فرانسوی را به عنوان بهترین فیلم هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز معرفی کردند و طبق انتظار «پولانسکی» برای دریافت جایزه در جشنواره حضور نداشت.

فیلم «یک افسر و یک جاسوس» روایتگر داستان واقعی زندگی «آلفرد دریفوس» افسر ارتش فرانسه است که به اشتباه و به جرم جاسوسی برای آلمان‌ها در دهه ۱۸۹۰ میلادی محکوم شد و پس از گذشت چند سال، بی‌گناهی او به اثبات رسید. «ژان دوژاردن» در این فیلم در نقش افسر ضدجاسوسی بازی می‌کند که بی‌گناهی «دریفوس» را ثابت می‌کند و نقش خود «آلفرد دریفوس» را «لوئیس گارل» بازی کرده است. 

«ژان دوژارین» بازیگر برنده اسکار فیلم «هنرمند» و «لوئی گارل» دیگر بازیگر فرانسوی، دو بازیگر اصلی فیلم «پولانسکی» هستند. 

«یک افسر و یک جاسوس» یکی از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره ونیز است که نمایش رسمی آن با پنج دقیقه تشویق ایستاده حاضران در سالن همراه شد گرچه نظر منتقدان سینمایی درباره این فیلم متفاوت است و باید منتظر ماند و دید در مراسم اختتامیه ونیز که امشب (شنبه شب) برگزار می‌شود، موفق به کسب جوایز دیگری می‌شود یا خیر.

جایزه فیپرشی بخش افق‌های ونیز هم به درام اسپانیایی «سفید روی سفید» رسید که یک تریلر سیاسی در  حال و هوای اوایل قرن بیستم میلادی است و روایتگر داستان عکاسی است که به یک جزیره در جنوب شیلی سفر می‌کند و ماموریت دارد از مراسم عروسی یک زمین‌دار ثروتمند عکاسی کند و داستان‌هایی در ادامه برای او اتفاق می‌افتد. 

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود و امسال «لوکرشیا مارتل» کارگردان زن آرژانتینی به عنوان رئیس هیأت داوران بخش رقابتی حضور خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: