کد خبر: ۱۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
بنابر اعلام "سازمان پژوهش‌های فضایی هند"(ISRO) فرود اولین فضاپیمای این کشور در نزدیکی قطب کشف نشده جنوب ماه نافرجام ماند.
به نقل از انگجت، قرار بود هند به چهارمین کشوری تبدیل شود که روی ماه یک کاوشگر فرود می‌آورد.

این ماموریت که با استفاده از  فضاپیمای "چاندرایان -۲ "(Chandrayaan-۲) در حال انجام بود، به نظر می‌رسد که شکست خورده است زیرا فرودگر این فضاپیما به نام "ویکرام"(Vikram) در فاصله ۲.۱ کیلومتری از سطح ماه، ارتباط خود با زمین را از دست داد و بنا بر اعلام هندی‌ها، تماس با کاوشگر چند ثانیه پیش از فرود قطع شد.

 "سازمان پژوهش‌های فضایی هند" گفته که هم‌اکنون داده‌های موجود را تجزیه و تحلیل می‌کند و فضاپیمای "چاندرایان -۲" هنوز در مدار است.

اگر این ماموریت هم به طور کامل با شکست مواجه شود، این دومین ماموریت قمری است که با شکست روبرو می‌شود زیرا طی چند ماه اخیر فضاپیمای ساخت رژیم صهیونیستی نیز شکست خورد.

۲۲ ژوئیه ۲۰۱۹ میلادی هند فضاپیمای "چاندرایان ۲" خود را سوار بر موشک "GSLV Mk-III" از مرکز فضایی "ساتیش داوان"(SDSC) در ایالت آندرا پرادش به ماه پرتاب کرد.

موشکی که در این مأموریت به کار گرفته شد، قوی‌ترین تقویت کننده(booster) هند به حساب می‌آید. این فضاپیما پس از آن در  تاریخ ۲۰ اوت سال جاری وارد مدار ماه شد.

ماموریت بدون سرنشین "چاندرایان -۲ "(Chandrayaan-۲)  ۱۴۰ میلیون دلار برای هندی‌ها هزینه داشت و با هدف فرود بر ماه و مطالعه و بررسی وجود آب انجام شد.

فضاپیمای چاندارایان ۲ حامل یک مدارگرد، سطح‌نشین و ماه‌نورد است که تقریبا همه آنها در هند طراحی شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: