کد خبر: ۱۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اسپکه استان سیستان و بلوچستان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ لرزید ضمن آنکه دریاچه نمک استان قم نیز زلزله‌ای با بزرگی ۳.۲ را تجربه کرد.
 اسپکه استان سیستان و بلوچستان بزرگترین زمین لرزه هفته گذشته با بزرگای ۴.۲ را تجربه کرد. امتداد گسل‌هایی مانند "گوک"، "بم" و "جیرفت" گسل‌های با جنبایی قابل ملاحظه در این منطقه به شمار می‌روند.

گسل "نهبندان" که شامل گسل‌های "نه غربی – نه شرقی"، "نصرت آباد"، "کهورک" و امتداد آن گسل "زابلی" و نیز گسل "زاهدان" از مهمترین گسل‌های مهم در این استان هستند.

علاوه بر آن در استان‌های کرمان، خوزستان، قم، خراسان شمالی و جنوبی زلزله‌های بیشتر از ۳ به ثبت رسید. جزئیات زمین لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۹ شهریور

در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۸، علی‌آباد استان گلستان زلزله ۲.۵، ایوانکی استان سمنان زلزله ۲.۵، رویان استان مازندران زلزله ۲.۶ و مروست استان یزد زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

یکشنبه ۱۰ شهریور

در بندر انزلی استان گیلان زلزله ۲.۷، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۷، اهر استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

دوشنبه ۱۱ شهریور

در دریاچه نمک استان قم زلزله‌ای با بزرگای ۳.۲ رخ داد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون رومرکز این زمین‌لرزه در ۶۹ کیلومتری دریاچه نمک استان قم و ۹۴ کیلومتری ابوزید آباد و ۹۵ کیلومتری بادرود استان اصفهان به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۱۲ شهریور

در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۷، خوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵، بافق استان یزد زلزله ۲.۵، فارغان استان هرمزگان زلزله ۲.۵ و بهاباد استان یزد زلزله ۲.۷ را تجربه کردند.

در اسپکه استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۴۲ کیلومتری اسپکه، ۴۳ کیلومتری فنوج و ۶۸ کیلومتری گلمورتی این اسستان بوده است.

در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۷ رخ داد.

چهارشنبه ۱۳ شهریور

در اردکان استان فارس زلزله ۲.۶، قلعه خواجه خوزستان زلزله ۲.۵، سومار استان کرمانشاه زلزله‌های ۲.۸ و شول آباد استان لرستان زلزله ۲.۵ رخ داد.

نایبند استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۴ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین‌لرزه در ۹۲ کیلومتری نایبند،۱۲۳  کیلومتری راور و ۱۴۰ کیلومتری هجدک استان کرمان بوده است.

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور

در تایباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۵ و سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲و۶ به ثبت رسید.

مسجد سلیمان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرکای ۳ را تجربه کرد و کانون این زمین لرزه در ۱۵ کیلومتری مسجد سلیمان،  ۳۵ کیلومتری قلعه خواحه و ۴۱ کیلومتری ایزه این استان گزارش شد.

 در هجدک استان کرمان نیز زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۳۸ کیلومتری هجدک کرمان، ۴۱ کیلومتری شهداد و ۴۵ کیلومتری چترود این استان بوده است.

راز استان خراسان شمالی نیز با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۸ کیلومتری لرزید. کانون این زلزله در ۲۷ کیلومتری راز، ۳۱ کیلومتری قلعه علیا و ۳۵ کیلومتری حصار گرمخان این استان گزارش شد.

جمعه ۱۵ شهریور

قلغه قاضی استان هرمزگان با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ لرزید. عمق این زلزله در ۱۴ کیلومتری و کانون آن در ۱۶ کیلومتری قلعه قاضی، ۱۶ کیلومتری تخت و ۴۳ کیلومتری سرگز این استان به ثبت رسید.

در مهر استان فارس زلزله ۲.۹ و درب بهشت استان کرمان زلزله ۲.۶ رخ داد.  
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: