کد خبر: ۱۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری همراه با هوشنگ مرادی‌کرمانی نویسنده کودک و نوجوان نامزد جایزه آسترید لیندگرن (بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی ) شدند.
جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان از سال ۲۰۰۲ از سوی دولت سوئد بنیان نهاده شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هوشنگ مرادی‌کرمانی به عنوان نویسنده کتاب کودک و نوجوان و کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری در بخش پروژه‌های ترویج کتاب‌خوانی به عنوان نامزدهای این جایزه در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند.

این جایزه به عنوان بزرگ‌ترین و گران‌ترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبیات در جهان پس از جایزه هانس کریستین اندرسن است که نه تنها نویسندگان و تصویرگران بلکه قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتاب‌خوانی نیز می‌توانند به آن دست یابند.

این جایزه سالانه به یک یا بیش از یک هنرمند یا مروج صرف نظر از زبان و ملیت اعطا می‌شود.

هدف از اهدای این جایزه تقویت و بالا بردن کیفیت ادبیات کودک و نوجوان و توجه بیشتر به حقوق کودکان در جهان است.

هیات‌های معرفی نامزدهای جایزه سال ۲۰۲۰ را از ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان ایران تشکیل می‌دهند. 

 گفتنی‌است بیش از ۶۰ کشور از سراسر دنیا در این مسابقه شرکت می‌کنند.

مهلت ارسال آثار در بخش صحنه‌ای و بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی تمدید شد

رئیس بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: «به دلیل درخواست‌های پی‌درپی و استقبال گسترده علاقه‌مندان شرکت در جشنواره، مهلت ارسال آثار در بخش صحنه‌ای و بین‌الملل تا ۲۴ شهریور تمدید شد. تا به امروز بیش از ۱۰هزار و ۷۰۰ اثر در سایت جشنواره قصه‌گویی ثبت شده است‌.»

 محمدرضا زمردیان، از تمدید مهلت ارسال آثار در بخش صحنه‌ای و بین‌الملل جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به استقبال گسترده علاقه‌مندان شرکت در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از سراسر کشور، مهلت ثبت‌نام و بارگذاری آثار در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای به مدت یک هفته، ‌تا تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۸، تمدید شد.

وی افزود: تا به امروز بیش از ۱۰‌هزار و ۷۰۰ اثر  به دبیرخانه‌ جشنواره قصه‌گویی ارسال شده است که این تعداد تقریبا معادل آثاری است که سال گذشته در پایان مهلت ثبت‌نام در جشنواره شرکت کرده بودند؛ سال گذشته نزدیک به ۱۱هزار اثر در جشنواره شرکت کرده بودند. با توجه به استقبالی که تا به امروز از جشنواره شده و درخواست‌های پی‌درپی قصه‌گویان از سراسر کشور تصمیم گرفتیم مهلت ارسال آثار را یک هفته دیگر نیز تمدید کنیم و بر این اساس علاقه‌مندان تا ۲۴ شهریور فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

رییس بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی همچنین یادآور شد: مهلت ارسال آثار در بخش قصه ۹۰ ثانیه، شامل بخش‌های قصه زندگی من، قصه‌های شهر من،‌ قصه خبرنگاران، قصه‌های مدرسان و زبان‌آموزان کانون زبان ایران همچنان تا ۱۰ مهر سال جاری باقی است.
اجرای نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» در مرکز تئاتر کانون

نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» به کارگردانی الکا هدایت از ۲۴ شهریور ۱۳۹۸در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌روی صحنه می‌رود. این نمایش اثری از هنرجویان کودک آکادمی تئاتر لیو به سرپرستی حسن معجونی است.

نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» بر اساس داستانی از نوید سیدعلی‌اکبر از سوی سپیده فلاح‌فر نوشته شده است و با حضور آوا شریفی و آوا درویشی به روی صحنه می‌رود.

 در این نمایش محمد عاقبتی به عنوان مشاور کارگردان و مدیر تولید، ارکیا جابری، ملیحه جعفری و حامد افرا گروه کارگردانی و ندا تسلیمیان دستیار کارگردان و مدیر صحنه همکاری دارند.

هم‌چنین در نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» سینا رشیدی مدیر تکنیک است، آذرنوش خدامی و حدیث جمالی در ساخت موسیقی و نوازندگی عود نقش دارند و گلنوش طاهری، بیتا بهارلو و نوگل طاهری کار ساخت اشیا و آکسسوآر صحنه را برعهده داشته‌اند.

در همین حال سپهر صانعی اجرای نور، فریبرز دارایی مشاور رسانه‌ای و گلدیس نمازیان عکاس این اثر نمایشی هستند.

طراحی و ساخت ویدیوی نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» نیز از سوی هنرجویان کودک تجسمی به سرپرستی طلا پری‌ها انجام شده است.

این نمایش از ۲۴ شهریور تا ۱۲ مهر و ۲۱ تا ۲۶ مهر ساعت ۱۸ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله تهران به روی صحنه می‌رود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: