کد خبر: ۱۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: سعید مولایی می‌تواند همچنان ملی پوش ایران در تمام رویدادهای بین المللی و المپیک باشد و هیچ مشکلی برای بازگشت او به کشور وجود ندارد.
عبدالحمید احمدی در حاشیه مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان در جمع خبرنگاران در خصوص موضع گیری سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص سعید مولایی، اظهار داشت: همه اینها همان شواهدی است که پیش از این درباره آن صحبت کردیم و یک لابی صهیونیستی در جهت ایجاد حاشیه برای فدراسیون جودوی ایران و برای این قهرمان است. 

معاون وزیر ورزش ادامه داد: اقدامات رییس فدراسیون جهانی جودو چه قبل از برگزاری مسابقات قهرمانی ژاپن و چه در حین آن و مذاکرات با مولایی برای جدایی وی و امکان عزیمت او در آلمان همه اینها حاکی از برنامه ای بود که این فدراسیون درباره جدایی مولایی داشت اما حرف اساسی همان بیانیه‌ای بود که کمیته ملی المپیک اعلام کرد. این کارها یک دخالت آشکار سیاسی توسط یک فدراسیون بین المللی است و قابل دفاع نیست و تطبیقی با مقررات آنها ندارد.
وی تصریح کرد: بیانیه وزارت خارجه آمریکا نه در داخل کشور و نه بر سعید مولایی قهرمان ملی ما تاثیری نخواهد داشت و این ورزشکار مورد حمایت کمیته و وزارت ورزش و جوانان است و همچنان می‌تواند ملی پوش ایران و نماینده ایران در المپیک باشد و امیدوارم فدراسیون‌های جهانی به این جوسازی‌ها توجهی نکنند. اینها مواردی است که در هیچ بخش ورزش جهان معمول نبوده و برای اولین بار در حوزه ورزش جهان رخ داده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین خاطرنشان کرد: حتی ممکن است در ادامه اقداماتشان برای ما مشکلاتی ایجاد شود اما این دال بر عملکرد اشتباه فدراسیون جودو نیست. فدراسیون به طور رسمی و تعریف شده کار خود را انجام داده و هیچ بهانه‌ای برای در تنگنا قراردادن ما وجود ندارد مگر اینکه اقدامات خاص و غیرمعمول و مردود انجام شود که در این صورت خودشان باید پاسخگو باشند.
احمدی در پایان درباره اقدامات سرمربی پیشین تیم ملی جودو برای پیوستن به مولایی گفت: من بعید می دانم این اقدامات به نتیجه برسد و هرکسی عِرق ایرانی دارد باید خودش را با کشور همراه کند و همه اذعان داریم که همه سرمایه گذاری‌ها برای رشد و پرورش ورزشکاران با بودجه ملی انجام می‌شود. در موارد مختلف کار را رصد می‌کنیم و امیدوارم با کمترین حاشیه این ماجرا حل شود.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: