کد خبر: ۱۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
ستاره اسبق تیم ملی انگلیس در تازه‌ترین کتاب خود با حمله شدید به «فابیو کاپلو»، مرد ایتالیایی را مسئول صدمات فاجعه باری دانست که متوجه فوتبال حرفه‌ای وی و همچنین فوتبال انگلیس شده است.
«مایکل اوون» در کتاب جدید خود که فردا (پنجشنبه) به بازار می‌آید، به معنای واقعی کلمه کاپلو را چکش‌کاری کرده است.

سرمربی ایتالیایی که در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به مدت چهار سال هدایت سه شیرها را عهده‌دار بود و تنها حضور وی در تورنمنتی معتبر با شکست چهار بر یک مقابل آلمان در نخستین دور حذفی جام جهانی ۲۰۱۰، به یک فاجعه بزرگ بدل شد.

اوون با به ثمر رساندن ۴۰ گل در ۸۹ بازی در حالی از فوتبال ملی خداحافظی کرد که تنها یک بار تحت هدایت مرد ایتالیای پیراهن انگلیس را بر تن کرده بود و در عین حال چهار ماه تا پایان دوران حضور کاپلو روی نیمکت سه شیرها باقی مانده بود.

و حالا اوون معتقد است که کاپلو دلیل بازنشستگی وی بوده است.

ستاره اسبق تیم ملی انگلیس در کتاب جدید خود با عنوان «احیا: زندگی من، دوران من» که به طور سریالی توسط روزنامه میرر چاپ می‌شود، آورده است: این‌طور به نظر می‌آمد که کاپلوی تازه وارد حس می‌کرد که باید چیزی را تغییر دهد و معلوم شد آن چیز مایکل اوون است؛ برای من این شبیه یک بیانیه بود.

وی در ادامه می‌نویسد: بنابراین اگر حالا به شما بگویم که وقتی به دوران مربیگری او نگاه می‌کنم، با نگاهی پر از نفرت به آن می‌نگرم، تعجب نخواهید کرد؛ کاپلو نه تنها دوران بازی ملی مرا که به سختی آن را به دست آورده بودم، بدون کوچک‌ترین توضیحی کوتاه کرد بلکه او آنقدر ادامه داد که به یکی از بی‌مصرف‌ترین سرمربی‌های تاریخ تیم ملی انگلیس بدل شد.

اوون در بخش دیگری از این کتاب آورده است: او یک آشغال بود؛ به نظر من کاپلو صدمات فاجعه‌باری را هم به فوتبال من و هم به فوتبال انگلیس وارد کرد و برای این کار پول خوبی هم گرفت.

کاپلو بدون پذیرفتن شکست در انتخابی یورو ۲۰۱۲ تیم ملی انگلیس را به این تورنمنت رساند اما پس از اینکه با اتحادیه فوتبال انگلیس در مورد گرفتن بازوبند کاپیتانی از «جان تری» به مشکل برخورد، در همان سال لندن را ترک کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: