کد خبر: ۱۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان علاوه بر حمایت از توسعه فناوری‌های مرتبط با بذر، از توسعه فناوری‌های ایمپلنت‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و سلول‌ درمانی حمایت می‌کند.
حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه بین صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان اوقاف و امور خیریه و دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از توسعه فناوری بذر با اشاره به شرایط تحریمی کشور افزود: در این شرایط باید سازمان‌ها و نهادهایی که توانایی دارند نسبت به توسعه توانمندی‌ها کشور و قطع وابستگی ها کمک کنند، در این راستا اقدامات علمی و عملی در دانشگاه آزاد صورت گرفته و به نظر می‌رسد که با حمایت از چنین حرکتی قادر به تامین ۱۰۰ درصدی نیاز کشور در این زمینه خواهیم بود و تحریم‌ها نیز دلیلی برای انجام این اقدام جهادی بوده است.

وی با اشاره به همکاری اوقاف در تولید بذر صیفی‌جات ادامه داد: خوشبختانه بذرهای تولید شده در دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان در حال تجاری سازی است، حمایت‌های این سازمان تنها به توسعه فناوری مرتبط با بذر نیست بلکه ما مذاکراتی برای توسعه فناوری‌های کشت بافت و تولید نشاء با محققان این حوزه انجام داده ایم.

خاموشی با اشاره به مذاکرات این سازمان با شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: با مذاکراتی که با یکی از شرکت‌های فعال در حوزه سلامت انجام دادیم تلاش شده است تا نسبت به توسعه فناوری‌های مرتبط با ایمپلنت‌های استخوانی، دندانی و جمجمه اقدام کنیم، ارتقاء سطح این فناوری‌ها و مطالبات اجتماعی، تجاری سازی این ایمپلنت ها را رقم می زند.

وی گفت: یکی دیگر از کارهایی که از سوی اوقاف مورد حمایت قرار گرفته، تولید موتورسیکلت برقی است، براساس آمارهای ارائه شده بیشترین میزان ذرات آلاینده کمتر از دو و نیم میکرون مربوط به موتور سیکلت‌های دو زمانه است، بر این اساس ضرورت دارد تا در جهت توسعه و ترویج استفاده از موتورهای برقی اقداماتی انجام شود، اکنون در تهران حدود چهار میلیون موتورسیکلت تردد می کند، این امر می‌طلبد تا حرکتی پرشتاب به سمت موتورهای برقی و توسعه خودروهای برقی داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم فضای کلانشهرها را پالایش کنیم، همچنین در کاهش مصرف سوخت نیز موثر است.

خاموشی افزود:  توسعه فناوری‌های مرتبط با سلول‌ درمانی از دیگر برنامه‌های حمایتی این سازمان است، در این راستا قراردادی با یکی از شرکت‌ها در این زمینه منعقد شده است تا با استفاده از سل‌تراپی اقدام به درمان آسیب دیدگان ضایعه نخاعی شود، همچنین این سازمان حمایت از تجهیزات پزشکی را نیز در سرفصل برنامه‌های حمایتی خود از حوزه دانش بنیان قرار داده است تا با تولید این تجهیزات شاهد بی نیازی  کشور در این حوزه باشیم.

وی یادآور شد: رفع تحریمها و جلوگیری از خروج ارز از جمله اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از حوزه‌های دانش‌بنیان است، تولید بذر نیز در سبد غذایی مردم بسیار استراتژیک است و امیدواریم  این قرارداد برای مردم ثمرات خوبی داشته باشد.

تفاهم نامه سه جانبه با هدف راه اندازی کارخانه تولید بذر اصلاح شده صیفی‌جات، امروز بین دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: