کد خبر: ۱۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که هر ساله بیش از ۷۳ هزار قطعه کوچک پلاستیکی از طریق غذا و نوشیدنی جذب بدن انسان می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری دیلی میل، این قطعات ریز پلاستیکی به طور ناخواسته وارد دهان، روده‌ها و مدفوع ما می‌شوند به طوری که دانشمندان کشف کردند مدفوع روزانه یک انسان به طور میانگین حاوی ۲۰۰ قطعه میکروپلاستیکی است.

نتایج پژوهش‌های محققان نشان داد که بطری آب ممکن است بزرگترین منبع تولید میکروپلاستیک‌ها باشد که سلامت انسان را به خطر می‌اندازند.

میکروپلاستیک‌ها همچنین به مقدار زیاد در بدن جانداران دریایی که از آشغال‌های پلاستیکی به دریا ریخته شده تغذیه می‌کنند، نیز وجود دارد؛ جاندارانی که از منابع مهم غذایی انسان‌ها هستند.

محققان به طور متوسط در هر ۱۰ گرم از مدفوع انسان، ۲۰ میکروپلاستیک پیدا کردند.

این پلاستیک‌ها در تمام نمونه مدفوع‌های مورد بررسی که از داوطلبانی از سراسر جهان گرفته شده بود، یافت شد.

فیلیپ شوابل مولف ارشد این پژوهش از دانشکده پزشکی وین در اتریش، می‌گوید: «این پژوهش که اولین مطالعه در نوع خود است، آن چه مدت‌ها در مورد آن تردید داشتیم را تایید می‌کند این که پلاستیک ها در نهایت به روده انسان می‌رسند.»

میکروپلاستیک‌ها مجموعه ای از زباله‌های پلاستیکی خرد شده، الیاف مصنوعی و دانه‌های موجود در محصولات بهداشت فردی را در بر می‌گیرند.  

خطرات میکروپلاستیک‌ها برای سلامت انسان ها هنوز مشخص نیست اما نگرانی‌هایی مبنی بر آن وجود دارد که این ذرات می توانند باعث انباشت مواد شیمیایی سمی شوند و ریزترین آنها وارد جریان خون انسان می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: