کد خبر: ۱۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
رئیس شورای‌ شهر تهران گفت: مهمترین موضوع در تعیین نرخ فرونشست زمین دقت در اندازه‌گیری است که در این راستا به کمک شرکت‌های دانش بنیان نیاز است که برخی از آنها نسبت به این موضوع فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند.
محسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه شهریار (منطقه‌ای در معرض فرونشست شدید زمین ) و چگونگی بررسی این موضوع در سازمان نقشه برداری کشور  اظهار داشت: مدت زمان زیادی است که در شورای شهر این پدیده مورد مباحثه قرار گرفته و گزارش‌هایی نیز از سازمان‌های مربوطه به شورای شهر ارسال شده است.

وی ادامه داد: شورای شهر برای نخستین بار بازدید میدانی خود را از مناطق در معرض فرونشست آغاز کرده است تا به صورت بنیادی این پدیده را بررسی کند و مناسب‌ترین برنامه را ارائه دهد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در سطح کشور تعداد ایستگاه‌های بررسی نرخ فرونشست زیاد است، تصریح کرد: در تهران یک ایستگاه موجود است که نیاز به تقویت دارد و باید به تعداد ایستگاه‌ها برای بررسی و رصد نرخ فرونشست اضافه شود همچنین پس از رصد نرخ با کمک محققین و سازمان های مربوطه نظرات علمی ارائه شود.

هاشمی تصریح کرد: سازمان نقشه برداری در خصوص تحلیل داده‌ها به خوبی عمل کرده اما از نظر تجهیزات کمبودهایی دارد و جی پی اس دقیق مورد نیار هنوز از خارج کشور وارد می‌شود که می توان در این خصوص از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در صورتی که تجهیزات مورد نیاز با استفاده از دانش داخلی تامین نشود برای بررسی دقیق نرخ و کنترل این پدیده دستگاه‌ها همچون گذشته از کشورهای خارجی مانند فرانسه و آمریکا وارد می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در شهرداری نیز مانند بسیاری از نهادهای دیگر در اولویت قرار دارد و شورای شهر نیز به این موضوع بسیار توصیه می‌کند تا در بیشتر مسائل و چالش‌های شهر تهران به خصوص معضل کم‌آبی از راه حل ها و تجهیزات دانش‌بنیان استفاده شود.

امروز مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و برخی از اعضای شورا  از مناطق تحت تاثیر پدیده فرونشست در تهران بازدید کردند، همچنین در این بازدید بخش‌های ژئودینامیک، کارتوگرافی و ثقل سنجی سازمان نقشه برداری و نحوه طراحی نقشه‌های فرونشست، مورد توجه قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: