کد خبر: ۱۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به وابستگی کشور در فرآیند تولید غذا از مزرعه تا سفره گفت: این معاونت حوزه‌های تکنولوژی این صنعت را هدف گرفته و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده تا مسائل آن را حل کنند.
سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه جانبی گردهمایی سه روزه فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت غذایی در صندوق نوآوری و شکوفایی با همراهی علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع خبرنگاران افزود: ما برای تمامی صنایع مورد نیاز کشور، برنامه داریم، امروز نیز بازدیدی از ظرفیت‌های صنایع غذایی در این گردهمایی فناورانه داشتیم.

وی بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت خاص برای حوزه غذا به دلیل وابستگی‌هایی که به صورت جدی در برخی بخش‌ها در حوزه دانشی آن وجود دارد، برنامه جدی دارد.

ستاری گفت: در حوزه‌های مربوط به واکسن‌های دامی، داروهای دامی، افزودنی غذای دامی، اسید آمینه، پروبیوتیک‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها در حوزه صنعت غذا ضعف داریم و به صورت جدی در حال کار روی آن هستیم، تاکنون شرکت‌های بسیاری را برای ورود به این حوزه‌ها ترغیب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برپایی این نوع نمایشگاه‌ها قدم مهمی برای رفع نیازهای حوزه غذایی است، در زمینه غذای دام نیز متاسفانه وابستگی‌هایی داریم که معاونت علمی، حوزه‌های تکنولوژی آن را هدف قرار داده تا شرکت‌ها مسائل آن را حل کنند.

معاون علمی رئیس جمهوری در خصوص ممنوع کردن واردات مواد غذایی با توجه به بالا رفتن ظرفیت‌های تولید در کشور گفت: باید پتانسیل‌هایی داشته باشیم که بتوانیم با استفاده از آنها ممنوعیت واردات را اعمال کنیم.

گردهمایی صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت غذایی از دیروز، ۱۰ شهریورماه با ارائه ۳۵۰ محصول تولیدی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی گشایش یافته و تا فردا ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: