کد خبر: ۱۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از مشاهده یک گونه پرنده با نام «سسک جگن زار» یا تالابی راه راه برای نخستین بار در تالاب بین‌المللی گندمان خبر داد.
شهرام احمدی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: برای نخستین بار ۲ نفر از مشاهده گونه سسک جگن زار با نام علمی (Acrocephalus schoenobaenus) پرنده‌ای در تالاب گندمان خبر دادند.

وی گفت: این پرنده از تیره سسک های درخت و مرداب و از راسته گنجشک سانان که برای نخستین بار در تالاب گندمان مشاهده شده است. 

وی افزود: این نخستین گزارش مشاهده گونه سسک جگن زار در استان است و هیچ گونه گزارشی تا کنون درباره مشاهده این گونه در چهارمحال و بختیاری دریافت نشده است.

 به گفته وی ، زیستگاه این گونه جدید تالابها، نیزارها و باتلاقها است که در زمستان به جاهای خشک‌تر هم می‌رود، این پرنده آشیانه خود را میان گیاهان متراکم می‌سازد، همچنین این گونه حشره‌خوار است.

 سسک جگن زار در اروپا و آسیا است و در ایران نیز یافت می‌شود، این پرنده کوچنده زمستان را در آفریقا می‌گذراند.

 تالاب گندمان با یکهزار و ۷۰ هکتار وسعت در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد در شهرستان بروجن قرار دارد. این تالاب جزء ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاههای جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی(لندن-۱۳۵۲) به ثبت رسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: