کد خبر: ۱۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
در راستای بهره‌مندی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیازهای صنایع غذایی تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی امضاء شد.
در حاشیه سومین گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت غذایی تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای رفع نیازمندی‌های صنایع غذایی بوده است. استفاده از ظرفیت‌های سازمان اقتصادی رضوی در راستای رفع نیازمندی‌های راهبردی صنایع مرتبط و حمایت از توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

شناسایی نیازهای صنایع و شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی به منظور مرتفع کردن آنها با معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال درصنایع مرتبط با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و کاهش وابستگی به محصولات در فناوری‌های خارجی، هدف دیگر این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

علاوه بر آن همکاری به منظور تقویت ارتباط ذینفعان زیست بوم نوآوری، ایجاد شبکه و خوشه فناورانه و نوآورانه به‌ویژه با مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌های بلوغ یافته، شرکت‌های کوچک و متوسط، فناور و دانش‌بنیان هدف این تفاهم‌نامه است.

علاوه بر آن همکاری در زمینه تامین مالی مورد نیاز برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری و توسعه صنایع وابسته از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری و ایجاد صندوق‌های جدید از دیگر موارد تاکید شده در این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند در جهت تقویت شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان موجود یا راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌های تخصصی، مشارکت در شناسایی اولویت‌های توسعه فناوری، نوآوری و خدمات و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع مرتبط در داخل و خارج کشور و احصاء نیازهای فناورانه آنها همکاری لازم را داشته باشند.

این تفاهم‌نامه با امضای سید محمد صادق خیاطیان عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و سید رضا فاطمی امین مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی منعقد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: