کد خبر: ۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور خبر داد:
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور از افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر طی چند سال خبر داد و گفت: بن کارت‌های خرید کالا تا چهار برابر حقوق به بازنشستگان کشوری تعلق می‌گیرد.
افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر کشوری/ارائه بن کارت

محمود اسلامیان در نشست خبری روز سه‌شنبه در مورد پرداخت با تأخیر عیدی بازنشستگان در ۲۸ اسفند سال گذشته، افزود: به دلیل کسری اعتبارات سال گذشته ۲۷ اسفند ماه با دستور دولت و رئیس‌جمهور، هزار میلیارد تومان پرداخت شد و توانستیم طی ۲۸ اسفند ماه عیدی بازنشستگان را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با کسری ۲۸۰۰ میلیارد تومانی مواجه بودیم، گفت: خوشبختانه با کمک دولت ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش سهام و اخذ وام تعهد خود را انجام دادیم و دولت نیز هزار میلیارد تومان پرداخت کرد و برای سال جاری نیز همچنان با همین مقدار کسری روبرو هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد فعالیت‌های اقتصادی این صندوق گفت: طی سال‌های گذشته با سود ۳۰ تا ۴۰ درصدی روبرو شده‌ایم به طوری که در سال ۹۲ کل سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی ۸۰۰ میلیارد تومان، سال ۹۳، ۱۲۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۰ درصد رشد داشت.

اسلامیان به پرداخت مستقیم حقوق در ۱۴ استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته توانستیم پرداخت حقوق را در ۱۴ استان به صورت مستقیم انجام دهیم و استان‌های باقی‌مانده را نیز بر اساس یک زمانبندی تا پایان سال ۹۵ در دستور کار قرار دادیم تا جایی که بتوانیم پرداخت حقوق یک میلیون و ۲۹۰ هزار بازنشسته کشوری را به صورت مستقیم پرداخت کنیم.

وی به ارائه بن کارت به بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: بر اساس امضای تفاهمنامه با بانک صادرات، بازنشستگان می‌توانند چهار برابر حقوق خود و تا سقف ۶ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه از بانک صادرات، بن کارت دریافت کنند.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از همین امروز بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات و تشکیل پرونده، از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

پیشنهاد افزایش سقف بیمه عمر از ۳ به ۵ میلیون

اسلامیان در مورد افزایش بیمه عمر نیز اظهار داشت: به دولت پیشنهاد می‌دهیم که سقف بیمه عمر بازنشستگان را از سه به پنج میلیون افزایش دهد که این طرح در حال طی کردن مراحل قانونی آن است و به نظر می‌رسد مشکلی در پرداخت آن نباشد.

وی به تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان تحت پوشش نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون هر بازنشسته به دلیل محدودیت بودجه تنها می‌توانست دو بار از تسهیلات تورهای سیاحتی و زیارتی استفاده کند اما در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این تعداد را به سه بار افزایش داده و همچنین کمک هزینه سفر نیز از ۲۵۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است؛ به طوری که برای عتبات نیز به هر بازنشسته و همراه آن ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه پرداخت می‌شود.

کاهش ۶۷ درصدی قدرت خرید بازنشستگان در سالهای گذشته

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه طبق قانون، حقوق بازنشستگان طی هشت سال گذشته دولت قبل بر اساس تورم افزایش پیدا نکرد و به همین دلیل این افراد با کاهش ۶۷ درصدی قدرت خرید روبرو بودند، گفت: در سال ۹۳ با تورم ۱۵.۶ درصدی ۲۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش یافت و در سال ۹۴ نیز با تورم ۱۴ درصدی حقوق آنها ۱۵ درصد رشد کرد.

به گفته اسلامیان، برای سال ۹۵ پیشنهاد افزایش ۱۲ درصدی حقوق را ارائه کرده‌ایم که با تصویب بودجه در مجلس نسبت به افزایش حقوق تمامی بازنشستگان تحت پوشش اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین از افزایش پلکانی حقوق بازنشستگانی که از ۷۵۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند، خبر داد و گفت: چنانچه بودجه پیشنهادی ما در مجلس به تصویب برسد، در این صورت به صورت پلکانی، کف حقوق بازنشستگان را به ۹۰۰ هزار تومان افزایش می‌دهیم.

اسلامیان گفت: در حال حاضر پنج درصد بازنشستگان حدود ۷۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پیشنهاد این افزایش پلکانی از سوی دولت مطرح شده و به محض تصویب بودجه، احکام بازنشستگان را تغییر داده و آن را اجرایی خواهیم کرد به طوری که طی چند سال حقوق این افراد افزایش پیدا می‌کند. بازنشستگان علاوه بر افزایش حقوقی که هر سال شامل آنها می‌شود، به صورت پلکانی حقوقشان نیز رشد می‌کند.

افزایش حقوق در صورت تصویب بودجه پیشنهادی

وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی ما ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و بودجه‌ای که در لایحه دولت به مجلس ارائه شده، ۱۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که با تصویب بودجه پیشنهادی می‌توانیم افزایش حقوق‌ها را اعمال کنیم.

اسلامیان از ساماندهی فعالیت کانون‌های بازنشستگی در سراسر استان‌ها خبر داد و گفت: از این پس این کانون‌ها در سراسر کشور فعال‌تر از گذشته و با نظم و انضباط بیشتری فعال خواهند بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد عیدی بازنشستگان راه‌آهن و مخابرات، گفت: برخی از دستگاه‌ها پرداخت عیدی با خودشان است و متاسفانه هنوز چک عیدی این دو دستگاه برای پرداخت به صندوق بازنشستگی ارسال نشده است.

وی تاکید کرد: هر یک از این دو دستگاه‌ جداگانه حدود ۲۷ میلیارد تومان باید در نظر بگیرند.

اسلامیان گفت: سود شرکت‌های تحت پوشش صندوق، سالانه ۳۰ درصد رشد داشته است که از این سود در جهت ارائه خدمات به بازنشستگان استفاده کرده‌ایم و همچنین منابع بودجه صندوق از کسوراتی است که از یک میلیون و ۱۰۰ هزار شاغل دریافت می‌کنیم. سود شرکت‌ها و باقی نیز کمک به دولت است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد تصمیماتی که برای صندوق بازنشستگی گرفته می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۲۶ تصمیم برای صندوق گرفته شده که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه اجرای آن بوده و تنها در صورت تامین اعتبار مورد نیاز هر یک از این تصمیمات می‌توانیم نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کنیم.

وی به بازنشستگی پیش از موعد نیز اشاره کرد و گفت: مخالف این تصمیم نیستیم اما باید هر تصمیمی که برای صندوق گرفته می‌شود، اعتبار اجرایی شدن آن نیز را در نظر بگیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: