کد خبر: ۱۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
ارزش یورو در اتفاقی کم سابقه به ۱.۱۰۰۵ دلار رسید که در طول ۱۰ سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.
تحلیل گران بازار ارز در توضیح چرایی این اتفاق با یکدیگر هم‌عقیده نیستند. این اتفاق به ویژه از آن جهات دارای اهمیت است که با توجه به احتمال بالای کاهش نرخ بهره در آمریکا و کاهش رشد اقتصادی کشور‌های بزرگ منطقه یورو، احتمال کاهش بیش از پیش یورو نیز وجود دارد. 

اگرچه یورو در ماه اوت تنها ۰.۹ ارزش خود را از دست داده، اما عملکرد ضعیف آن از ابتدای امسال تاکنون باعث تضعیف موقعیت ارز واحد اروپایی در برابر دلار شده است. شان اوزبورن، استراتژیست ارشد ارزی در موسسه " اسکوشیا کپیتال" گفت: شاهد ریزش ۰.۵ درصدی ارزش یورو در یک روز بودیم و واضح است که یورو موقعیت مستحکمی ندارد.

یکی دیگر از دلایل ریزش یورو، اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بعدی بانک مرکزی اروپا در خصوص امکان کاهش مجدد نرخ بهره بود که احتمالا در ماه سپتامبر اتفاق خواهد افتاد. اوزوبورن با اشاره به این مساله گفت: فکر نمی‌کنم حتی با وجود کاهش نرخ بهره، شاهد یک تغییر گسترده در سیاست محرک بانک مرکزی باشیم.

در برابر دیگر ارزها، هر پوند به ۱.۱۰۴۷ یورو رسید. هم‌چنین هر یورو به ازای ۱.۰۸۹۶ فرانک سوئیس، ۱۱۶.۹۲۸۹ ین ژاپن و ۱.۶۳۳۷ دلار استرالیا مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۹۸.۸۸۴ واحد رسید و یوان چین در برابر دلار ۰.۲۸ درصد دیگر کاهش یافت تا زیان آن در برابر دلار طی یک ماه اخیر به ۳.۶۹ درصد برسد. هر دلار به ازای ۷.۱۶۳ یوان مبادله شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که اعمال تعرفه ۱۵ درصدی بر واردات محصولاتی به ارزش ۱۲۵ میلیارد دلار از چین به قوت خود باقی است و این مساله احتمالا باعث کاهش بیشتر یوان در معاملات هفته جدید خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: