کد خبر: ۱۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
دبیر رویداد گیمین دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه در مسابقه گیمین ۲۰۱۹، ۲۵۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در قالب ۷۵ تیم به رقابت می‌پردازند، رویداد فوق را بزرگترین رویداد دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف دانست و گفت: اسامی تیم‌های برنده تا پایان امشب اعلام می‌شود.
سینا طاهری در حاشیه برگزاری این رویداد، درباره رویداد یا مسابقه "گیمین" توضیح داد: این رویداد هر سال به همت انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و امسال نیز برای سومین سال در سالن جباری دانشگاه شریف با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور و در قالب ۷۵ تیم در حال برگزاری است. 

وی رویداد گیمین را بزرگترین رویداد دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و حتی کشور در حال حاضر توصیف کرد و ادامه داد: انجمن علمی صنایع دانشگاه، اولین انجمنی بود که یک مسابقه با رویکرد مهندسی صنایع به نام "گیمین" طراحی کرد که برای نخستین بار در کشور، در ابعادی گسترده برگزار می‌شود.

دبیر رویداد گیمین دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه گیمین امسال با رویکرد "نظریه بازی‌ها" برگزار می‌شود، اظهار کرد: در مسابقات امسال هر یک از ۷۵ تیم دانشجویی نقش یک کارخانه را بازی می‌کنند که در ابتدا باید زمین خریداری کنند، محصولاتی را تولید و انبار کنند، حمل‌ونقل محصولات را نیز بر عهده گرفته و در نهایت محصولات را به فروش برسانند و سودآوری داشته باشند.

طاهری افزود: پلتفرمی برای مسابقه طراحی شده و برای آن یک الگوریتم نوشته شده و از طریق مفاهیم کامپیوتری پیاده‌سازی شده است. دانشجویان در این پلتفرم و در یک شبکه داخلی بازی می‌کنند و به رقابت می‌پردازند.

وی مهم‌ترین هدف برگزاری رویداد گیمین را یادگیری و شبیه‌سازی مفاهیم انتزاعی که در دانشگاه تدریس می‌شود، عنوان کرد و گفت: در این رویداد اساتید دانشگاه و افراد فعال در صنعت حضور دارند و ایده‌ها و استراتژی‌های تیم‌ها را رصد می‌کنند تا ایده‌های برتر را در صنعت مورد استفاده قرار دهند.

دبیر رویداد گیمین دانشگاه صنعتی شریف سپس به جوایز این مسابقه اشاره کرد و توضیح داد: برای تیم‌های اول تا سوم جوایز نقدی به ارزش ۷ میلیون تومان، ۵ میلیون تومان و ۳ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم. در عین حال یک میلیون تومان نیز به تیمی تعلق می‌گیرد که بهترین و خلاقانه‌ترین ایده را پیاده‌سازی کرده باشد که این مورد جدای از رتبه‌های اول تا سوم در نظر گرفته شده است.

طاهری با بیان اینکه برگزاری مسابقه از دیروز (۶ شهریور) آغاز شده و امروز (۷ شهریور) نیز در حال برگزاری است، تشریح کرد: یک مرحله پیش ثبت‌نام و یک مرحله ثبت‌نام نهایی برای مسابقه وجود داشت که در مرحله پیش ثبت‌نام بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان ثبت نام کردند که البته ما می‌توانستیم تنها پذیرای ۲۵۰ الی ۲۶۰ شرکت کننده باشیم و در مرحله نهایی نیز این تعداد در قالب تیم‌های مسابقه ثبت‌نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری کارگاه‌های آموزشی از صبح تا بعد از ظهر برای شرکت‌کنندگان برگزار شد. این مسابقه امروز به پایان می‌رسد و برندگان هم امشب در اختتامیه اعلام می‌شوند.

دانشجویان و شرکت‌کنندگان در این مسابقه می‌توانند امشب با مراجعه به آدرس اینترنتی http://gamein.ie.sharif.ir/ اسامی تیم‌های برنده سومین دوره مسابقات گیمین شریف را مشاهده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: