کد خبر: ۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
یک مقام مسئول از پهلوگیری نخستین کشتی نفتکش ایرانی در بنادر آفریقا پس از لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: ایران حتی یک نفتکش بیکار هم ندارد.
ایران نفتکش بیکار ندارد/ ورود اولین نفتکش ایرانی به آفریقا

نصرالله سردشتی با بیان این که تمامی کشتی‌های ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران سال گذشته فعال و عملیاتی بوده اند، گفت: هر چند در حال حاضر ٩٠ درصد ناوگان این شرکت در خدمت صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران است اما آماده هستیم با هماهنگی شرکت ملی نفت، هر چه سریعتر به بازارهای اروپا برگردیم.

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه ناوگان نفتکش ایران به لحاظ فنی و عملیاتی مشکلی برای تردد در آبهای اروپا ندارد، تصریح کرد: از ١٧ ژانویه ٢٠١٦ میلادی و با اجرایی شدن برجام، تلاشهایی برای اخذ کلاس، پرچم و بیمه کشتی‌های نفتکش بیش از گذشته شدت گرفت که در نتیجه این اقدام ها، مسایل مربوط به پرچم و کلاس کشتی‌های ناوگان به طور کامل حل شد.

این مقام مسئول در خصوص بیمه کشتی‌های نفتکش هم اظهار داشت: از موانع مهم در اخذ پوشش P&I از کلوب‌های عضو گروه بین‌المللی معروف به IGA، خلاء پوششی ناشی از مشارکت داشتن بیمه‌گران اتکایی آمریکایی در بخش قابل توجهی از برنامه اتکایی این کلوبها بوده است که با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر به عمل آمده این کمبود تا حد زیادی برطرف شده است به طوری که بزودی شاهد ورود کشتی‌های این ناوگان به این کلوب‌ها و حضور ناوگان شرکت ملی نفتکش در ترمینال‌های اروپایی و دیگر ترمینال‌های بزرگ نفتی در جهان نیز خواهیم بود.

وی همچنین سس از پهلوگیری نخستین کشتی نفتکش ایرانی در بنادر آفریقا پس از لغو تحریم‌ها خبر داد و یادآور شد: تا پیش از لغو تحریمها، کشتیهای شرکت ملی نفتکش تنها در بنادر ۶ کشور تعیین شده برای صادرات نفت کشور پهلو می‌گرفتند اما در راستای بازاریابی انجام شده، اواخر اسفندماه سال گذشته، شاهد پهلوگیری نخستین کشتی این شرکت در بندری به جز بنادر این ۶ کشور بودیم.

به گفته مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران پیش بینی می‌شود به زودی شاهد پهلوگیری کشتی‌‌های شرکت ملی نفتکش ایران در بنادر اروپایی باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: