کد خبر: ۱۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
محققان آمریکایی در مطالعه بر ۸۶ میلیون نفر در این کشور متوجه شدند زمانی که هوا آلوده است میزان ارتکاب جرایم خشونت آمیز افزایش می‌یابد.
به گزارش روزنامه دیلی میل، اثرات مرگبار آلودگی هوا بر سلامت انسان به خوبی مشخص شده است اما اکنون محققان نگرانند که آلودگی هوا افراد را به خلافکاران خشن تبدیل کند.

محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه «مینه‌سوتا» و دانشگاه ایالتی «کلورادو» پس از انجام یک مطالعه جامع ۱۳ ساله بر داده‌های ۸۶ میلیون نفر در آمریکا متوجه شدند زمانی که هوا آلوده‌تر است میزان ارتکاب جرایم خشونت آمیز بیشتر می شود. محققان معتقدند که ذرات موجود در هوا و گازهای سمی می‌تواند در عملکرد مغز افراد اختلال ایجاد کند و باعث می شود که آنها تهاجمی عمل کنند.

این مطالعه که در مجله  Epidemiology منتشر شده است با نشان دادن این موضوع که آلودگی هوا نه تنها بر سلامت فیزیکی افراد تاثیر می‌گذارد بلکه رفتار آنها را نیز متاثر می‌کند، مسئولان را وا می دارد تا اقدام جدی‌تری در رابطه با مهار آلودگی هوا انجام دهند.

اما در عین حال این مطالعه نشان داد که افزایش آلودگی هوا ارتباطی با افزایش ارتکاب جرایم غیر خشونت آمیز مانند دزدی ندارد اما میزان ارتکاب جرایم خشونت آمیز را به ازای هر ۱۰ میکروگرم در هر متر مکعب افزایش در ذرات ریز روزانه در هوا، ۱.۷ درصد و به ازای هر ۱۰ بخش در میلیارد افزایش در اُزن روزانه ۰.۵۹ درصد افزایش می‌یابد و بیشترین تاثیر آن در افزایش حملات است.

محققان خاطر نشان کردند: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ممکن است اضطراب را افزایش دهد که می‌تواند منجر به رفتار مجرمانه و غیر اخلاقی شود.

آنها یک واکنش تکان دهنده و تهاجمی را علت افزایش جرایم خشونت آمیز بر اثر آلودگی هوا اعلام کردند.

 
 

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: