کد خبر: ۱۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان تاکید کرد: در بازی و تورنمنت‌های دوستانه مهم این است که انگیزه، اعتماد به نفس و سطح عملکرد بازیکنان را افزایش بدهیم.
به نقل از فدراسیون فوتبال، حسین عبدی، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان پس از انجام بازی دوستانه مقابل تیم عراق درباره عملکرد شاگردانش و میزبان رضایت خود از تیم گفت: پس از اینکه دو تیم را تحت آموزش قرار دادیم و روی دو گروه از بازیکنان سرمایه گذاری کردیم، در نهایت پس از حضور در دو تورنمنت اردویی کوتاه را در تهران با حضور ۳۴ بازیکن برگزار کردیم.

وی ادامه داد: پس از آن با ۲۷ بازیکن راهی همدان شدیم تا ۲ بازی دوستانه مقابل تیم عراق داشته باشیم. شب گذشته در نخستین بازی برابر عراق قرار گرفتیم و به پیروزی رسیدیم. رضایت کامل از عملکرد هرگز وجود ندارد اما نکته‌ای که برایم بسیار مهم است اینکه رضایت خوبی از شتاب پیشرفت بازیکنان و در مجموع تیم دارم. خوشحالم که نه تنها سرعت پیشرفت بازیکنان کم نشده ، بلکه شتاب بیشتری هم پیدا کرده است.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان درباره نقاط ضعف و قوت تیم خود گفت: فقط روی یک بخش متمرکز نشدیم و در تمام بخش‌ها درحال جلو بردن کارها هستیم. به هر حال فاکتور "زمان" مساله مهمی است و بر خلاف تیم باشگاهی وقت زیادی برای کار وجود ندارد اما به طور کلی اینکه بازیکنان می‌توانند موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریفان، فارغ از گل شدن یا نشدن، ایجاد کنند به خودی خود یک نوع موفقیت است. در بازی دیشب حدود ۱۰ موقعیت گل ایجاد کردیم که یا به تیر دروازه برخورد کرد یا پنالتی گرفتند، ۲ گل سالم به ثمر رساندند و ۲ گل هم آفساید گرفته شد و موقعیت‌های دیگر که همگی نشان از این است که بازیکنان پیشرفت داشتند و درک خوب و متقابلی از یکدیگر در زمین بازی پیدا کردند. ضمن اینکه اجازه مانور زیادی به تیم عراق ندادند.

وی همچنین درباره تیم عراق گفت: عراق تیم بسیار خوبی است و در فضاهای کوچک بسیار خوب بازی می‌کند. این تیم بازی‌سازی را از بخش دفاع آغاز می‌کند اما لازم است باز هم تاکید کنم با وجود اینکه این تیم را با نتیجه خوبی شکست دادیم اما بحث برد و باخت در بازی‌های دوستانه اصلا مهم نیست. مهم این است که چقدر انگیزه، اعتماد به نفس و عملکرد بازیکنان را با استفاده از بازی‌های دوستانه افزایش بدهیم.

عبدی تاکید کرد: در واقع هدف ما در بازی شب گذشته علاوه بر خوب بازی کردن این بود که بازی خویمان به برد تبدیل شود. پس نه فقط روی بازی خوب و نه صرفا روی کسب پیروزی متمرکز نشده‌ایم. بلکه باید با ارائه بازی خوب برد را هم به دست بیاوریم. هدف اصلی ما این بوده و هدف بعدی این بود که حریف هیچ موقعیتی نداشته باشد و گلی دریافت نکنیم. البته که برای بازی دوم که روز پنجشنبه برگزار می‌شود هم علاوه بر اجرای این اهداف، موارد دیگری هم در دستور کار قرار خواهیم داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: