کد خبر: ۱۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
دولت برزیل اعلام کرد که پیشنهاد کمک مالی کشورهای گروه ۷ برای مقابله با گسترش آتش‌سوزی در جنگل آمازون پذیرفته نمی‌شود.
 «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه که میزبانی اجلاس گروه ۷ را بر عهده دارد اظهار داشت: کشورهای عضو این گروه برای اطفای حریق در جنگل آمازون ۲۲ میلیون دلار کمک خواهند کرد.  

رئیس جمهوری فرانسه با اعلام موافقت کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا با اعطای کمک ۲۲ میلیون دلاری به برزیل گفت: این بودجه به زودی اختصاص داده می‌شود.

در عین حال مقامات برزیلی دلیلی برای مخالفت با پذیرش کمک مالی از کشورهای گروه ۷ اعلام نکرده‌اند.

هرچند، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل، فرانسه را متهم کرده که با این کشور همچون مستعمره خود رفتار می‌کند. همچنین به گفته وزیر دفاع برزیل، آتش‌سوزی در جنگل آمازون تحت کنترل است.

وزارت دفاع برزیل اعلام کرده‌ است: ۴۴ هزار سرباز برای مقابله با آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل آمازون و جرائم زیست محیطی به این منطقه اعزام شده‌اند.

طبق اعلام مرکز تحقیقات فضایی برزیل تعداد قابل توجهی حریق در این کشور گزارش شده که بیشتر آن‌ها در منطقه آمازون رخ داده است. هفته گذشته رئیس جمهوری فرانسه از این آتش‌سوزی‌ها به عنوان بحران بین‌المللی یاد کرد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، منتقدان، رئیس جمهوری برزیل را متهم ساخته‌اند که با اظهارات ضد محیط زیست موجب تشدید جنگل‌زدایی در آمازون شده‌ است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: