کد خبر: ۱۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
آمارها نشان می‌دهد هر سال در آمریکا حداقل ۳۵۰۰ کلیه اهدایی دورریخته می‌شود.
 در حال حاضر حدود ۹۳ هزار نفر در آمریکا در لیست انتظار دریافت کلیه اهدایی هستند و این درحالیست که هر ساله حداقل ۳۵۰۰ کلیه پیوندی از اهداکنندگان فوت‌شده دورریخته می‌شود.

کمبود عضو پیوندی برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی یکی از مشکلات اساسی در سیستم سلامت عمومی آمریکاست.

بیش از ۳۷ میلیون نفر در آمریکا به بیماری مزمن کلیوی مبتلا هستند و تقریبا هر سال ۵۰۰۰ نفر از آنان که در لیست انتظار دریافت کلیه اهدایی قرار دارند جان خود را از دست می‌دهند.

در این بررسی جدید محققان کلیه‌های اهدایی به مراکز پیوند کلیه در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ را مورد ارزیابی قرار دادند. در این بازه زمانی ۱۵۶ هزار و ۸۹ کلیه اهدا شد که ۱۲۸ هزار و ۱۰۲ مورد آن به بیماران نیازمند پیوند زده شد و ۲۷ هزار و ۹۸۷ مورد از کلیه‌های اهدایی دور انداخته شد. در حقیقت، بیش از ۱۷ درصد از کلیه‌های اهدا شده در این کشور به هدر می‌روند.

نویسندگان این مطالعه معتقدند این مشکل تا حدودی از مراکز پیوند ناشی می‌شود که برای استفاده از اندام‌هایی که ظاهر مناسبی ندارند بی‌رغبت هستند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، این درحالیست که در فرانسه تنها حدود ۹ درصد از کلیه‌های اهدایی دور انداخته می‌شود زیرا در فرانسه پزشکان از کلیه افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌هایی از قبیل دیابت و فشار خون بالا نیز برای پیوند به بیماران کلیوی استفاده می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: