کد خبر: ۱۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
هواپیمای سری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده با ۷۱۸ روز پرواز در مدار ۳۲۰ کیلومتری زمین رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.
به نقل از انگجت، هواپیمای فضایی X-۳۷B نیروی هوایی ایالات متحده از تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۱۷ در حال چرخش به دور زمین است و اکنون از ۷۱۸امین روز عبور کرده و رکورد پرواز مستمر قبلی خود را که ۷۱۷ روز و ۲۰ ساعت و ۴۲ دقیقه بود را شکست.

در حالی که اطلاعات کمی در مورد این هواپیمای مرموز و محرمانه در دست است، ما می‌دانیم که این هواپیما به لطف صفحه‌های خورشیدی و عدم وجود خدمه انسانی می‌تواند در چنین مدت طولانی بی‌وقفه پرواز کند.

نیروی هوایی اولین مأموریت این هواپیمای فضایی موسوم به "OTV" را در سال ۲۰۱۰ انجام داد که ۲۲۴ روز به طول انجامید.

از آن پس هر مأموریت "X-۳۷B" تقریبا ۲۰۰ روز بیشتر از پرواز قبلی به طول انجامیده است، بنابراین ماموریت فعلی موسوم به "OTV-۵" ممکن است چند ماه دیگر در مدار بماند.

این روند افزایش استقامت و پایداری در پرواز این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا نیروی هوایی به یک هواپیمای فضایی در مدار برای مدت زمان طولانی نیاز دارد.

روزنامه "دیلی بیست"(daily beast) گزارش داده است که هواپیمای "X-۳۷B"برای حمل محموله‌های آزمایشی و حسگرها مانند انواع مختلف دوربین‌های های‌تک، حسگرهای الکترونیکی و رادارهای نقشه برداری زمینی طراحی شده است.

توانایی این هواپیما در حمل و نقل آسان به این معنی است که می‌تواند یک ماهواره جاسوسی را برای یک دوره آزمایشی به مدار ببرد سپس با اطمینان آن را برای هرگونه تنظیم به زمین بازگرداند.

مأموریت‌های "OTV" طبقه‌بندی شده و محرمانه‌اند، بنابراین توضیحات رسمی درباره آنچه این هواپیما در مدار انجام می‌دهد موجود نیست. تنها این را می‌دانیم که براساس برگه ماموریت، "X-۳۷B" دو هدف اصلی دارد؛ توسعه فناوری‌های فضاپیمایی قابل استفاده مجدد برای آینده آمریکا در فضا و انجام آزمایش‌های کاربردی که می‌توانند به زمین بازگردند و مورد بررسی قرار گیرند.

همچنین شایعاتی شنیده می‌شود که این پروژه، آزمایشی برای پیشرانه‌ی "اثر هال"(Hall-effect) است که از یون‌ها برای تولید نیروی رانش استفاده می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: