کد خبر: ۱۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آئین نکوداشت هشتاد و نهمین زادروز مرحوم استاد همایون خرم نوازنده نامدار ویولن و آهنگساز در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
 از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، میلاد کیایی، علیرضا پورامید، جواد بطحایی، هاشم احمدوند، بابک شهرکی، درشن آنند، رضا مهدوی، رضا خرم و فریبرز جعفری در این برنامه حضور خواهند داشت.

سخنرانی و پخش کلیپ قطعاتی ماندگار از آثار استاد خرم در کنار پیشکسوتان و اهالی موسیقی از دیگر بخش‌های این نکوداشت است.

همایون خرم نوازنده نامدار ویولن، موسیقی‌دان و آهنگساز متولد سال ۱۳۰۹ در بوشهر، در سن ۱۰-۱۱ سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت.
وی ۱۴ سالگی در رادیو اجرا داشت و در برنامه گلها به عنوان آهنگساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشت.

استاد خرم تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق ادامه داد و دارای مدرک درجه یک هنری (معادل مدرک دکترا) از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور بود، وی علاوه بر تسلط در نوازندگی و بداهه نوازی، آهنگسازی خلاق و کم نظیر و تسلط به ظرایف نظری و تئوریک موسیقی ایرانی پژوهشگری با ارزش و محققی ممتاز به شمار می‌رفت.  

علاقه‌مندان برای حضور در آیین نکوداشت استاد خرم می‌توانند چهارشنبه ۶ شهریور ساعت ۱۸ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: