کد خبر: ۱۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
کتاب «خدمتگزاران آسمانی» به نویسندگی علی کمالی زاده در ۲۰۰ صفحه، سال ۹۶ برای نخستین بار با یک هزار نسخه توسط نشر پیمان دانش اصفهان و قیمت ۲۵۰ هزار ریال چاپ شده است.
در این کتاب به زندگی ۷۶ شهید سرافراز کارمند هرمزگان پرداخته شده که شامل سه فصل کلیات (موقعیت جغرافیایی و گوشه ای از نقش استان در دفاع مقدس، جداول و آمار و شهدای شاخص)، زندگی نامه شهدای کارمند و پیوست ها در فصل آخر است.

کتاب «خدمتگزاران آسمانی» از سال ۹۶ در مراسم دومین کنگره شهدای کارمند هرمزگان رونمایی شده است.

در بخش جداول، آمار و نحوه شهادت که از ۷۶ شهید کارمند هرمزگانی، ۵۳ نفر آنان در جنگ تحمیلی و دوران هشت سال دفاع مقدس، ۲ نفر در درگیری با اشرار و قاچاقچیان، ۶ نفر به دست منافقین و ضد انقلاب،یک نفر در حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس در سال ۱۳۶۷، ۱۲ نفر در اثر حمله هوایی به ادارات و یدک کش و ۲ نفر در سانحه دریایی و حوادث متفرقه به شهادت رسیده اند.

از نظر وضعیت سنی، در زمان شهادت ۳ نفر از شهدای استان زیر ۲۰سال، ۳۹ نفر بین ۲۱ تا ۳۰ سال، ۲۴ نفر ۳۱ تا ۴۰سال، ۵ نفر ۴۱ تا ۵۰ سال،۳ نفر ۵۱ تا ۶۰ سال و ۲ نفر ۶۱ سال  به بالا می باشند که ۷۵ شهید دارای آرامگاه و فقط یک شهید جاویدالاثر بوده است.

در این کتاب به وضعیت شهدای کارمند استان هرمزگان بر اساس محل خدمتشان اشاره شده که شامل، استانداری یک نفر، جهاد کشاورزی ۲۳ نفر، بنادر و دریانوردی ۱۵نفر، محیط زیست یک نفر، شهرداری بندرعباس یک نفر، بهزیستی ۲ نفر، امور مالیاتی یک نفر، بانک صادارات ایران یک نفر، بانک ملی ایران ۲ نفر، شرکت پخش فرآورده های نفتی ۳ نفر، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی۴نفر ، اداره کل فرودگاه های استان ۲نفر، شرکت برق منطقه ای ۳ نفر، شرمت توانیر۳نفر، شرمت آب  منطقه ای ۱نفر ،شرکت آب و فاضلاب یک نفر ، فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نفر، بنیاد ۱۵ خرداد یک نفر، نیروگاه اتمی یک نفر، جمعیت هلال احمر۲ نفر، گمرک یک نفر، پست یک نفر، مخابرات ۳ نفر، دادگستری یک نفر و دفتر هواپیمایی شعبه بندرعباس یک نفر است.
همچنین در فصل دوم کتاب علاوه بر زندگینامه و تصاویر شهدا، به شرح  فعالیت های  شهدای کارمند این استان در طول دوران عمرشان پرداخته و در صورت داشتن وصیت نامه متن آن هم در کتاب آورده  شده است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: