کد خبر: ۱۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور گفت: تمامی کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور باید به فرهنگسراها و باشگاه‌های فرهنگی با کارکردهای مختلف علمی، فرهنگی و هنری تبدیل شود.
اسماعیل شفاعی روز دوشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی استان اصفهان افزود: کتابخانه‌ها باید به پر مراجعه ترین نهادهای اجتماعی تبدیل شوند و به این منظور باید خدمات مختلف فرهنگی با کارکردهای گوناگون در آنها انجام شود.

وی ادامه داد: برای افزایش کتابخانه های عمومی و توسعه آنها نیازمند مشارکت هر چه بیشتر خیران هستیم ؛ خیران در کنار مدرسه‌سازی ساخت کتابخانه‌ها را نیز بطور ویژه در برنامه‌های خود قرار دهند زیرا کتابخانه‌ها پایگاه‌های مناسب برای علم آموزش و تربیت نسل جوان است.

شفاعی خاطرنشان کرد: استمرار یادگیری دانش آموزان در کتابخانه‌ها نیز باید بطور جدی دنبال شود و بی‌شک برآورد ارزش معنوی، فرهنگی ساخت کتابخانه‌ها بسیار بیشتر از اعداد مالی و مادی آن است.

وی در ادامه گفت: همزمان با هفته دولت هفت کتابخانه عمومی در استان اصفهان و در شهرستان های اصفهان، نجف آباد، فلاورجان، خمینی شهر و لنجان بهره برداری شده است و این مجموعه قادر خواهند بود ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان را پوشش دهند.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های یاد شده بطور عمده با مشارکت خیران و با سرمایه گذاری ۷،۵ میلیارد تومان به مساحت سه هزار و ۴۵۸ مترمربع افتتاح شده است.

شفاعی اضافه کرد: در استان اصفهان ۳۰۰ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۱۸۶ مورد نهادی، ۱۱۰ باب مشارکتی و چهار کتابخانه مستقل هستند.

در این آیین همچنین پوستر کنگره بازخوانی اندیشه‌های نورانی امیرالمومنین (ع) به همراه پوستر حاوی تصاویر هفت کتابخانه یاد شده و پوستر ساختمان جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری اصفهان رونمایی شد.

امروز همچنین ساختمان جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا و یکهزار و ۱۰۰ متر زمین شامل ۷۰ اتاق ، سالن جلسات و بخش‌های مختلف نظیر فرهنگی، اداری، مالی به بهره‌برداری رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: