کد خبر: ۱۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن سینمای جوان و موسسه خانه کتاب، بخش ویژه کتاب و سینما برای رشد فرهنگ و هنر و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی به سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران افزده می‌شود.
به گزارش روز دوشنبه موسسه خانه کتاب، این تفاهم نامه با هدف استقبال جوانان علاقه‌مند به کتاب و سینما، رشد کمی و کیفی فیلم‌های اقتباسی، آموزش و ایجاد امکان تولید آثار مشترک، شناسایی فیلم‌سازان جوان، تشویق و ترغیب فیلم‌سازان به بهره‌برداری از ادبیات غنی فارسی، تهیه و تولید فیلم اقتباسی با هدف رشد و بالندگی فرهنگ، هنر و ادب ایران زمین امضا شده است. 

بر اساس این تفاهم نامه، بخش ویژه کتاب و سینما به منظور رشد فرهنگ و هنر ایران اسلامی و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در فراخوان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از سوی انجمن سینمای جوانان ایران اعلام می شود. همچنین، در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از فیلم‌های داستانی، مستند و پویانمایی تولیدشده با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، اقتباس ادبی، پاس‌داشت، سرگذشت و سرنوشت مؤلفان و ناشران تجلیل می شود. در این زمینه، کتاب و کتاب‌خوانی یا اقتباس از یک کتاب می‌تواند محوریت موضوع آثار باشد و اقتباس از آثار ایرانی و اسلامی در اولویت قرار دارد.

موسسه خانه کتاب در این بخش، به بهترین فیلم دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۷ میلیون تومان، به فیلم دوم دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان و به فیلم سوم دیپلم افتخار و مبلغ ۳ میلیون تومان اهدا می کند. نامگذاری سومین روز جشنواره به نام روز کتاب و سینما، برگزاری مراسم شب کتاب و سینما در سالن پردیس جشنواره و رونمایی از کتاب‌های چاپ شده انجمن در مراسم کتاب و سینما از دیگر موارد این تفاهم نامه است.

جایزه اول بخش کتاب و سینما ۲۴ آبان، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، همزمان با هفته کتاب و روز اختتامیه به فیلم برتر اهدا خواهد شد و دو جایزه دیگر در مراسم کتاب و سینما اهدا می شود. موسسه خانه کتاب به سه فیلم برتر۱۵۰ میلیون ریال جایزه اهدا می کند و برای بهتر و بیشتر دیده شدن فیلم‌های بخش کتاب و سینما و اثرگذاری بهینه بر مخاطبان کلیه فیلم‌های این بخش در سانس‌های بخش ملی اکران خواهد شد.

بر اساس این تفاهم نامه، نمایشگاه تخصصی کتاب و سینما به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی با نگاه و ترسیم چشم‌اندازی برای نوجوانان و جوانان با موضوع فیلمنامه اقتباسی و استفاده بهینه از گنجینه‌ ادبی‌ غنی و پرارزش‌ اسلامی ـ ایرانی توسط انجمن  سینمای جوان و انتشارات آبان برگزار می شود. همچنین، در این تفاهم نامه مقرر شد کارگاه‌های تخصصی اقتباس و شناخت داستان کوتاه برگزار شود و به جوانان فیلمساز برای خرید کتاب در نمایشگاه تخصصی کتاب و سینما تخفیف داده شود.

موسسه خانه کتاب و انجمن سینمای جوانان ایران از سال ۱۳۹۴همکاری های دوجانبه ای در «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» دارند. سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان ۱۳۹۸ برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: