کد خبر: ۱۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
کاوشگر فضایی «جوس» ( Juice ) قبل از اینکه عازم ماموریت سه ساله خود در اعماق فضا شود، از مشتری و چهار قمر بزرگ آن عکس گرفت.
به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، این تصاویر توسط مهندسان ماموریت کاوشگر فضایی جوس زمانی گرفته شد که آن‌ها در پشت بام شرکت Airbus Defence and Space در حال آزمایش دوربین ناوبری این کاوشگر بودند.

کاوشگر فضایی جوس بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده قرار است در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ سوار بر موشک «آریان ۵» از جایگاه پرتاب ELA-۳  پایگاه فضایی گویان فرانسه پرتاب شود. البته طی این ماموریت، کاوشگر جوس علاوه بر بررسی مشتری به مدارهای اطراف آن نیز می‌رود و آن‌ها را نیز بررسی می‌کند.

هنگامی که این کاوشگر به سیاره مشتری برسد، ابتدا چند پرواز در اطراف قمرهای «اروپا» ، «گانیمد» و «کالستو» انجام می‌دهد و بعد در سپتامبر ۲۰۳۲ به مدار اطراف «گانیمد» می‌رود. این کاوشگر تا زمانیکه سوخت آن تمام نشود در آنجا می‌ماند، سپس از مرکز کنترل به آن دستور داده می‌شود تا در فوریه ۲۰۳۴ تأثیر کنترل شده‌ای بر روی این قمر یخی ایجاد کند.

یکی از تجهیزات مهم موجود در جوس، دوربین ناوبری آن است. دوربین ناوبری همراه با داده‌های ناوبری ارسال شده از زمین، به کامپیوتر تعبیه شده بر روی کاوشگر اجازه می‌دهد تا موقعیت و سرعت فضاپیما را تعیین کند و بنابر آن اطلاعات می‌تواند اصلاحات لازم را برای یک پرواز در ارتفاع کم انجام دهد.

از آنجا که این دوربین نقش بسیار مهمی در این ماموریت دارد، پژوهشگران بررسی‌های زیادی بر آن انجام می‌دهند و اخیرا نیز در حین آزمایش این دوربین بر پشت بام شرکت Airbus Defence and Space، این کاوشگر موفق به ثبت یک تصویر شد که در آن سیاره مشتری، ستاره‌ها و قمرهایش دیده می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: