کد خبر: ۱۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
یک شرکت ژاپنی چتر پرنده‌ای ساخته است که بالای سر کاربر پرواز کرده و از وی در برابر باران و آفتاب محافظت می‌کند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، این چتر پرنده که «فری پاراسول» (Free Parasol) نام دارد با استفاده از یک دوربین و هوش مصنوعی، سر کاربر را در حین راه رفتن در خیابان به‌طور خودکار ردیابی و دنبال می‌کند. این فناوری هم اکنون در برخی پهپادهای خودران استفاده می‌شود اما شرکت ژاپنی Asahi Power Services امیدوار است که بتواند این فناوری را برای استفاده در چترهای خود پرواز نیز سازگار سازد.

کاربر با استفاده از این چترهای پروازی می‌تواند بدون در دست گرفتن آنها، به راحتی در خیابان آمد و شد کند؛ استفاده از این چترهای پرنده در هر دو وضعیت بارانی و آفتابی مفید است.

نمونه اولیه این چترهای پروازی ۱۱ پوند (۴.۹۸ کیلوگرم) وزن دارد و می‌تواند تنها ۲۰ دقیقه پرواز کند. اما طراحان این چترها اطمینان دارند که می‌توانند وزن آنها را تنها به دو پوند (۹۰۷.۱۸ گرم) کاهش و زمان پرواز را به یک ساعت یا بیشتر افزایش دهند. با این حال طول مدت پرواز این چترها به وضعیت آب و هوایی و قرار گرفتن تحت تاثیر باران و بادهای شدید بستگی خواهد داشت.

انتظار می‌رود که چترهای پروازی «فری پاراسول» تا سال ۲۰۱۹ با قیمت ۲۷۵ دلار به بازار عرضه شود. همچنین انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ پهپادها به یک صنعت ۱۰۰ میلیارد دلاری تبدیل شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: