کد خبر: ۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
طرح کارت اعتباری خرید کالا که از مهر سال گذشته مطرح شد و در نهایت تا پایان این سال به اجرا نرسید، قرار شده که با تغییراتی در شرایط آن، اجرایی شود و طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، این کارت های اعتباری برای خرید کالای مصرفی بادوام تا پایان فروردین ماه صادر و توزیع شود.
وعده نعمت‌زاده برای توزیع کارت اعتباری خرید کالا تا پایان فروردین

دولت چندین بار وعده اجرایی شدن طرح کارت اعتباری خرید کالا را داد اما در نهایت این طرح اجرایی نشد که به گفته دست‌اندرکاران صنعت لوازم خانگی، ضربه سنگینی به این صنعت خورد. اما در سال‌ جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، گویا قرار شده این طرح با تغییراتی در شرایط آن از جمله افزایش تعداد اقساط اجرایی شود.

ابتدای این هفته هم رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از به جریان افتادن دوباره این طرح خبر داد و اعلام کرد که قرار است جزئیات این طرح از سوی مسئولان وزارت صنعت اعلام شود؛ که اکنون محمدرضا نعمت زاده از صدور و توزیع کارت های اعتباری خرید کالای مصرفی بادوام تا پایان فروردین ماه به منظور تحریک تقاضا و تحول بازار خبر داده است.

وی با اشاره به تکمیل طرح های نیمه تمام و از سرگیری فعالیت واحدهای متوقف شده، اظهار کرد که به دلیل رشد منفی کل اقتصاد در سال های 1391 و 1392 عقب افتادگی داریم که باید جبران شود. همچنین با بر طرف شدن موانع، امسال باید حرکتی جدی‌تر در حوزه تولید داخلی را شاهد باشیم.

نعمت‌زاده همچنین از ارائه تسهیلات به واحدهای متوقف شده کوچک و بزرگ خبر داده و گفته که یک سری از این واحدها نیز دارای مشکل در زمینه فناوری هستند که ضمن برنامه ریزی مشترک با بسیج نیروهای متخصص، اقداماتی در شهرک های صنعتی شروع شده که باید با توان بیشتر دنبال شود.

به گفته وزیر صنعت، با توجه به افت قیمت های جهانی و برخی مسائل بین المللی و داخلی در سال گذشته دو درصد در صادرات صنعتی و غیر نفتی کاهش داشته‌ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: