کد خبر: ۱۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
در چهارمین دوره نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر کشور، استارتاپی از کرمانشاه به عنوان استارتاپ برتر معرفی مشاغل روستایی انتخاب شد.
جهانگیر قیاسی بنیانگذار و مجری این استارتاپ بیان كرد با اینکه چندسالی است که حوزه "کسب و کار آینده روستا" به دیگر بخش های نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر کشور اضافه شده، عنوان کرد: در این دوره از برگزاری نمایشگاه، حدود ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و استارتاپ فعال حوزه روستایی و عشایری ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۹۰ شرکت و استارتاپ انتخاب و از سوی نهاد ریاست جمهوری برای شرکت در نمایشگاه از آنها دعوت شد.

وی تاکید کرد: در پایان نمایشگاه پس از انجام ارزیابی های انجام گرفته، هفت شرکت دانش بنیان و استارتاپ در هفت حوزه مختلف حائز رتبه برتر شدند که استارتاپ شغل نشان از کرمانشاه نیز در حوزه معرفی مشاغل، خدمات و محصولات روستایی رتبه اول را کسب کرد.

بنیانگذار استارتاپ برتر روستایی در ادامه بابیان اینکه این استارتاپ فعالیت خود را از چندی پیش آغاز کرده، افزود: طرح این استارتاپ طرح برگزیده از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بود که پس از مطرح شدن در شورای اشتغال استانداری برای اخذ تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد و توانستیم با تسهیلاتی که گرفته بودیم، کسب و کار خود را در بخش معرفی محصولات، خدمات و تولیدات بخش کشاورزی استان با همکاری استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها شروع کنیم.

قیاسی تاکید کرد: استان کرمانشاه اولین استانی است که با استفاده از این استارتاپ به معرفی مشاغل، محصولات و خدمات روستایی در فضای مجازی و در بستر سایت و اپلیکیشن ورود کرده است.

وی بابیان اینکه با استفاده از این استارتاپ واسطه های خرید محصولات کشاورزان حذف و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی نزدیک ترین تولیدکننده را خواهند شناخت، عنوان کرد: در حال حاضر ثبت نشانی مشاغل، معرفی محصولات و خدمات روستاییان استان در شهرستان های سنقر و کلیایی، صحنه، کنگاور و هرسین توسط این استارتاپ در حال انجام است و براساس برنامه ریزی فعالیت خود را در دیگر استان ها نیز توسعه خواهیم داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: