کد خبر: ۱۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که از طرح‌های توسعه‌ای دانشگاه تهران پروژه بزرگ شهر دانش در کنار شهر هوشمند و سبز است، گفت: دیجیتالی شدن از المان‌های اصلی شهر دانش هوشمند است.
عباس زارعی‌هنزکی در مراسم اختتامیه مدرسه تابستانی اینترنت اشیاء در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که هم‌اکنون در عصر IOT  و IOE  قرار داریم، اظهار کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به بخش مهمی تحت‌عنوان اکوسیستم فناوری و نوآوری می‌پردازد تا بتواند پاسخ نسل جدید صنعت در دنیا را بدهد.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری براساس نظر دکتر نیلی، رئیس دانشگاه تهران در نظر دارد بخشی از نوآوری را در شمال خیابان کارگر قرار دهد. کارخانه نوآوری IIOE  و مرکز شتابدهی IOE را راه‌اندازی کند. در این زنجیره نیاز است تا پیش از دیر شدن افراد مستعد شناسایی شوند تا یک مسیر رویدادی طراحی شود، از این‌رو و در راستای این هدف در مدرسه تابستانی اینترنت اشیا که به مدت 9 روز برگزار شد، تیم‌هایی شناسایی و انتخاب شدند.

دکتر هاشم آقازاده، معاون اجرایی و پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز هدف از برگزاری این برنامه‌ها را شناسایی تیم‌ها و گروه‌های مستعد دانست و گفت: می‌خواهیم تیم‌ها و گروه‌هایی شناسایی شوند که قابلیت تبدیل ایده به کسب و کار را دارند.

وی با بیان این‌که این گروه‌ها می‌توانند از طریق واحد تجاری‌سازی پارک از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در ابعاد مختلف بازاریابی، فروش، مسایل حقوقی از ثبت شرکت و ... استفاده کنند، افزود: در کنار آموزش مشاوره‌ای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران کارگزارانی دارد که عوامل اجرایی و انجام‌دهنده مسایل مربوط به کسب و کار هستند.

معاون اجرایی و پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که کارگزاران، مسیر ثبت کردن شرکت، امور و مسایل مالی، حسابداری و مالیاتی را به‌درستی راهنمایی می‌کنند، تصریح کرد: از دیگر موضوعات مهم در این‌باره برقراری تعامل خوب و سازنده با سازمان‌ها و شرکت‌هاست که قراردادها با پرچم و نام پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به راحتی انجام می‌شود.

آقازاده کمک به انعقاد قرارداد با سازمان‌های بزرگ و کمک در مباحث مناقصه‌ای را از خدمات پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دانست و گفت: پارک برنامه استارتاپی و کافه‌های مختلف و متعددی دارد و برگزار می‌کند.

وی با بیان این‌که پارک تسهیل‌کننده حضور تیم‌هاست، یادآور شد: در این مدرسه تابستانی اینترنت اشیاء 10 ایده برگزیده شدند که حاصل بررسی شمار فراوانی ایده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: