کد خبر: ۱۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
«نانوکامپوزیت آلومینیوم– مس تقویت‌شده با نانولوله‌های کربنی (Al/Cu/CNT) به روش فرآیند نورد تجمعی (ARB) » توسط محققان دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.
 داود معروفی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع به همت دکتر احسان برهانی عضو هیات‌علمی دانشکده نانو فناوری دانشگاه سمنان، دکتر حسن عبدوس عضو هیات‌علمی پردیس علوم و فناوری‌های نوین، علی‌اکبر رستم نژاد، مجید ناصری و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به‌منظور بهبود خواص مکانیکی و الکتریکی در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره ۹۸۳۱۴ به ثبت رسید.

دکتر عبدوس در توضیح این اختراع گفت: در اختراع حاضر از لایه‌های فلز مس و نانولوله‌های کربنی به‌طور هم‌زمان برای بهبود خصوصیات مکانیکی و الکتریکی نانوکامپوزیت‌های زمینه آلومینیومی تهیه‌شده توسط فرآیند نورد تجمعی ( ARB ) استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ورق‌های آلومینیومی حاصل به دلیل اعمال تغییر فرم دارای ساختار نانومتری و خصوصیات مکانیکی مناسب هستند، افزود: حضور فلز مس و نانولوله‌های کربنی در ساختار کامپوزیت می‌تواند به دلیل خصوصیات قابل‌توجه این تقویت‌کننده‌ها، محصولی با خواص مکانیکی، هدایت الکتریکی و حرارتی بهینه ارائه کند.

دکتر عبدوس گفت: محصولات حاصل از این اختراع می‌توانند در قطعاتی که نیاز به استحکام، هدایت الکتریکی و هدایت گرمایی بالایی دارند، مانند اتصالات اتوبوس‌های برقی، صنایع حمل‌ونقل ریلی و غیره مورد استفاده قرار گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: