کد خبر: ۱۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
کتاب «برنامه ریزی درسی دوره تحصیلی متوسطه» توسط شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.
 کتاب «برنامه ریزی درسی دوره تحصیلی متوسطه» تالیف دکتر جواد حاتمی(دانشیار دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر محمد آرمند(دانشیار پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی «سمت») و دکتر زهرا رحیمی با مشارکت سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت) و پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی در شش فصل و 188 صفحه به چاپ رسید.

در قسمت پیش‌گفتار این کتاب آمده است: «برنامه‌ریزی درسی دوره تحصیلی متوسطه یکی از دورس تخصصی دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی است که در برنامه مصوب جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت نظری ارائه می‌شود. با توجه به اهمیت و حساسیت دوره متوسطه و به دلیل قرار گرفتن دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی در دوره سنی بلوغ و به تعبیر روان‌شناسان، دوره بحران رشدی، معرفی دقیق و علمی ویژگی‌های مخاطبان این دوره و برنامه‌های درسی مختص آنها بسیار ضروری است. از این رو در اثر حاضر سعی شده است که علاوه بر تبیین ویژگی‌های برنامه درسی دوره متوسطه، به معرفی ابعاد شناختی و شخصیتی مخاطبان این مقطع تحصیلی پرداخته شود.»

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تالیف کتب علوم انسانی دانشگاه‌‍‌ها در رشته‌های مختلف را به عنوان یکی از راهبردهای فعالیت خود معین کرده و تا کنون چندین عنوان از این کتب درسی را برای رشته‌های درسی مختلف منتشر کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: