کد خبر: ۱۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بهره‌برداری رسمی برج نوآوری کیش در اوایل پاییز سال جاری یکی از اهداف مهم فعال شدن شرکت‌های بزرگ در این برج را پایلوت شدن منطقه آزاد کیش برای پروژه‌های پیشران عنوان کرد.
مهدی الیاسی در آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان منطقه آزاد کیش که امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان این‌که به دنبال ایجاد فضای نوآوری و فعال‌تر کردن اکوسیستم نوآوری در جزیره کیش هستیم، توضیح داد: هدف کنونی ما شکل‌گیری برج نوآوری در یک ساختمان ۱۱ طبقه با ۸ هزار متر زیر بنا است که ظرفیت بسیار خوبی برای فعال‌تر شدن این اکوسیستم در منطقه آزاد کیش به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این که دوستان در سازمان منطقه آزاد کیش این ساختمان را به مدت ۵ سال به ما اختصاص داده‌اند، گفت: معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی در حال آماده‌سازی ساختمان هستند و قصد داریم در این مکان سه دسته نهاد از جمله نهادهای زیست‌بوم نوآوری شامل مراکز نوآوری، کوهورت و شتاب دهنده‌ها؛ نهادهای مالی شامل شعب صندوق‌های پژوهش و فناوری و نیز شرکت‌های بزرگ را مستقر کنیم تا به کمک آنها ۵ الی ۶ حوزه اصلی از جمله گردشگری، حمل و نقل هوشمند، فین‌تک، سلامت و پسماند در کیش فعال شوند.

معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هدف مهم از امضای تفاهم‌نامه امروز را پایلوت شدن منطقه آزاد کیش برای پروژه‌های پیشران دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت خوب حکمرانی در کیش می‌خواهیم پایلوت پروژه‌های پیشران نوآوری را با کمک صندوق در این منطقه فعال کنیم؛ چرا که در سطح کشور برای پروژه‌های IOT محدودیت از جمله ملاحظات امنیتی وجود دارد و پایلوت‌ها بایستی در این منطقه تست شوند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب شرکت‌های بزرگ کشور می‌توانند در برج نوآوری کیش مستقر شوند و از آن جا خدمات خود را در سطح کشور یا به خارج کشور (صادرات) ارائه دهند که امیدواریم این ساختمان در اوایل پاییز به بهره‌برداری رسمی برسد.

آغاز بهره برداری از ساختمان در هفته دولت

غلامحسین مظفری، رئیس سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با بیان این که یکی از محورهای اصلی در برنامه راهبردی سه ساله ما تا سال ۱۴۰۰ کمک به راه‌اندازی برج نوآوری کیش بوده است، گفت: سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزارهای مورد نیاز فراهم شده و با توجه به زمینه فعالیت که در حوزه‌های مختلف وجود دارد و تفویض اختیار سازمان‌ها امکان پایلوت شدن آن چه باید در صنایع اصلی اتفاق بیفتد، وجود دارد.

وی با اشاره به این که اراده و باور لازم نیز در منطقه کیش شکل گرفته، توضیح داد: حلقه اقتصادی بسیار خوبی بین سرزمین اصلی و خارج از مرزها به دلیل سهولت رفت و آمد وجود دارد، ضمن آن که برگزاری همایش‌ها و سمینارهای بین المللی نیز محقق شده و مشارکت سایر بخش‌ها را می‌طلبد.

رئیس سازمان منطقه آزاد کیش افزود: علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت تمام کشور هستیم و خوشحالیم در این مقطع از حمایت و همکاری متولیان امر بهره‌مند شدیم، شروع بهره برداری از این ساختمان همزمان با هفته اول شهریور ماه (هفته دولت) آغاز شده و پس از آن بحث استقرار شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌ها را دنبال خواهیم کرد.

مظفری در پایان صحبت‌های خود پیشنهاد کرد: منطقه‌ای در قالب شرکت‌های صنعتی نیز به منظور ساخت کارگاه‌های متمرکز برای شرکت‌ها در دستور کار قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: