کد خبر: ۱۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تصویربرداری مستند «سلطان مار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی الیاسی در استان اصفهان و چهار محال و بختیاری آغاز شد.
این فیلم که برای پخش از شبکه مستند تولید می شود، پرتره‌ای از «علی غلامی ارجنکی» معروف به سلطان مار ایران است، مردی از استان چهارمحال و بختیاری  که سال‌ها با مارهای سمی زندگی کرده و هیچ ترسی از برخورد با این خزندگان ندارد؛ خانواده‌اش هم در نگهداری این موجودات و حفاظت از جان انسان‌ها و حراست از حیات‌وحش و محیط‌ زیست به او کمک می‌کنند.

«سلطان مار» در ۴۵ دقیقه با این دوست‌دار محیط‌زیست همراه شده تا بخش‌هایی از فعالیت‌های پژوهشی او در زمینهٔ خزندگان را به تصویر بکشد، فعالیت‌هایی که تاکنون به کشف سه گونه جدید مار منجر شده است.

فرزندان ارجکی از کودکی انس و دوستی با انواع مار را از پدر آموخته‌اند، غلامرضا پسر «سلطان مار» در سن هشت‌سالگی به همراه خواهرش در یک آکواریوم یک متر در یک متر و ۲۰ سانتی‌متر با بیش از ۴۰ مار سمی، ۱۲ ساعت زندگی کردند و این رکورد در کتاب گینس ثبت شد، دختر ایشان فائزه هم در سن هفت‌سالگی ۱۱ مرتبه زبان مار کبری را بوسه زده است و نامش را در کتاب گینس کرده است.

این مستند از لوکیشن‌های متنوع و دیدنی برخوردار است و تصویرهای بکری را ثبت کرده است.  

«سلطان مار» در شبکه مستند در حال تولید است و از عوامل آن می‌توان به نویسنده و مدیر تولید محمود زنگنه، تصویربرداران علی الیاسی و الهام صفی و صدابردار فرهاد الیاسی اشاره کرد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: