کد خبر: ۱۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سرپرست دانشگاه یزد با اشاره ضرورت معرفی ایثارگری و شهادت به نسل جوان، گفت: رسالت اجتماعی یکی از مهمترین وظایف تعیین شده برای دانشگاه‌های نسل چهارم انقلاب است.
 «قاسم برید لقمانی» سرپرست دانشگاه یزد ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در این دانشگاه ۱۲ نفر از فرزندان شهدا و ۴۰ نفر از جانبازان و ایثارگران در مجموعه کارمندان و اعضای هیات علمی حضور دارند.

وی با بیان این‌که ۶۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه یزد در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند، افزود: با تصویب هیات رئیسه دانشگاه مقرر شد کتاب‌هایی از بنیاد نشر و حفظ آثار دفاع مقدس انتخاب و به زبان انگلیسی ترجمه شود.

سرپرست دانشگاه یزد در ادامه یکی از رسالت‌های دانشگاه‌های نسل چهارم را رسالت اجتماعی دانست و گفت: ما نیز باید فرهنگ جنگ و جبهه و ایثارگری و شهادت را به دنیا معرفی کرده و آن را را نشر دهیم.

این مسئول همچنین به صبر و استقامت آزادگان اشاره و تصریح کرد: صبر و تحمل آزاگان و ایثارگران می‌تواند الگوی خوبی برای نسل جوان باشد.همچنین با مکتوب کردن خاطرات آزادگان می توان این پایداری را به نسل جدید منتقل کرد و فرهنگ استقامت را گسترش داد.

«احمد ابراهیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: اگر امروزه در آرامش و امنیت هستیم ثمره ی صبر و استقامت آزادگان و جانبازان و خانواده های شهدا است.

وی افزود: آزادگان و ایثارگران با عبور از میدان های خطر و با انجام فعالیت‌های فرهنگی حتی در زندان‌های عراق مایه خیر و برکت در کشور شده اند. ایشان در صحنه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هم حضور موثر داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تصریج کرد: در حال حاضر ۴۷۵ نفر از آزادگان دارای مدرک دانشگاهی هستند. همچنین از بین ۳۹۷ نخبه ی استان ۵۸ نفر از آزادگان و خانواده های آنان هستند. میانگین قبولی در دانشگاه نیز در میان آزادگان و ایثارگران استان یزد بالاتر از میانگین کشوری است.

ابراهیمی با اشاره به برتری بنیاد شهید استان یزد در میان ادارات کل کشور ادامه داد: تکریم ارباب رجوع، حضور در شهرستان‌ها و بررسی مشکلات آزادگان و ایثارگران در شهرستان ها، تشکیل کمیته ی اشتغال و ایثارگری و تشکیل شورای معاونان برای حل مشکلات جامعه ی ایثارگری از جمله فعالیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد است.

گفتنی است؛ گلباران گلزار شهدای گمنام دانشگاه یزد، ارائه ی گزارش عملکرد طرح پایش سلامت، اجرای سرود، پخش کلیپ، اجرای موسیقی سنتی و نمایش از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: