کد خبر: ۱۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرکت ۲۰۸ پروژه در هشتمین جشنواره کشوری جابربن حیان گفت: امسال با مشارکت خوب خانواده‌ها و دانش‌آموزان ۴ میلیون نفر در هشتمین دوره جشنواره کشوری جابربن حیان شرکت کردند.
رضوان حکیم‌زاده با حضور در یک برنامه خبری تلویزیونی، با اشاره به اهداف راهبردی معاونت آموزش ابتدایی اظهار کرد: پرورش خلاقیت، تقویت کار گروهی، پرهیز از رقابت‌های فردی و ارتقای مهارت آموزی از ویژگی‌های اصلی جشنواره جابربن حیان است.

وی در خصوص علت میزبانی استان گیلان برای برگزاری جشنواره جابربن حیان افزود: حضور جهان آرای در رأس آموزش و پرورش استان گیلان که خود از بنیان گذاران این جشنواره بوده و همچنین توانمندی استان در میزبانی برنامه‌های مشابه و پیشرو بودن گیلان در نظام تعلیم و تربیت به ویژه آموزش دختران در ایران سبب شد تا این استان میزبان جشنواره جابربن حیان باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در جشنواره جابربن حیان، دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های ۲ تا ۴ نفره و البته با هدایت معلمان و همچنین حذف رقابت‌های مرسوم علمی، داشته‌های خود را در محیطی دوستانه به نمایش می‌گذارند.

حکیم‌زاده با اشاره به شرکت ۲۰۸ پروژه در هشتمین جشنواره کشوری جابربن حیان تصریح کرد: در راستای مشارکت همه جانبه دانش‌آموزان مناطق مختلف کشور ۱۸ ایده از مدارس عشایری به جشنواره رسیده است و این دانش‌آموزان با هزینه‌های اندک دست ساخته‌های خود را به نمایش می‌گذارند. در حالیکه در سال ۹۰ فقط ۳۴۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در جشنواره ملی جابربن حیان شرکت کرده بودند، با مشارکت خوب خانواده‌ها و دانش‌آموزان این رقم امسال به ۴ میلیون نفر رسیده است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش عدالت آموزشی برای ظهور استعدادهای ناب دانش‌آموزان ایرانی گفت: کیفیت و فضاهای آموزشی مناسب از مهم‌ترین عوامل دستیابی به این هدف است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی به ۳/۹۸ رسیده است، گفت: این وزارتخانه با اجرای طرح راهبران آموزشی درصدد رسیدن به عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش با اولویت مناطق محروم کشور است.

حکیم‌زاده با اشاره به نقش آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: تدوین برنامه هویت بخشی، تکالیف مهارت محور، تهیه برنامه عمل در زمینه نهادینه کردن فرهنگ تولید و استفاده از کالای ایرانی از جمله مصادیق مورد توجه آموزش و پرورش در تحقق این مهم است.

وی با برشمردن مهم‌ترین رویکردهای معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اولویت تربیت در فرآیندهای آموزشی، ممنوعیت برگزاری آزمون‌های چندگزینه‌ای و غیرضروری، تربیت متوازن و چند ساحتی مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین نظارت بر حسن اجرای این برنامه‌ها از مهم‌ترین این اهداف است.

گفتنی است؛ هشتمین جشنواره ملی جابربن حیان با رقابت ۲۰۸ اثر از امروز به مدت دو روز در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: