کد خبر: ۱۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
وقتی بازار مژه‌های مصنوعی حسابی گرم است
یکی از پرمصرف‌ترین محصولات زیبایی بعد از لوازم آرایشی و رنگ مو در سالن‌های زیبایی،مژه‌های مصنوعی هستند.
تارهای نازک و ظریفی که برای پرپشت و زیباتر نشان دادن چشم‌ها در هنگام آرایش به کار می‌روند اما در این چند سال به حدی تنوع وارد بازار فروش مژه‌های مصنوعی شده است که حتما شما را هم مانند مصرف‌کنندگان همیشگی این محصولات دچار تردید کرده است.نوع 3D،رنگی،فانتزی و ده‌ها نوع دیگر از این مژه‌ها در داروخانه‌‌ها و فروشگاه‌های محصولات آرایشی و بهداشتی موجود است که برای انتخاب هرکدام از آن‌ها نیاز به اطلاعاتی درست و کامل خواهید داشت.در این‌جا همراه با نازنین فرجوندی، کارشناس زیبایی با دنیای مژه‌های مصنوعی و خوب بد آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.
 پر کردن جای خالی مژه‌ها 
حالا دیگر دوره‌ای است که معیارهای ظاهری به یک ویژگی پررنگ و تعیین‌کننده در زندگی روزمره بسیاری از ما تبدیل شده است.وقتی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید تا هر روز متد تازه تری را برای زیبایی بیشتر امتحان کنید و به فکر اضافه کردن فاکتورهای تازه به قسمت‌های مختلف صورت مانند ابرو، چشم، لب و موهای سر می‌افتید و با تمام طبیعت صورت وارد جنگ می‌شوید. درست از همین نقطه این بار تصمیم به پرپشت و بلندتر کردن مژه‌ها می‌گیرید اما دنیای متنوع این محصول زیبایی‌تان را برای انتخاب دچار تردید می‌کند.وارد اولین فروشگاه یا داروخانه می‌شوید و با اقرار به این‌که متاسفانه با مژه‌های بلند و پرپشتی متولد نشده‌اید از فروشنده می‌خواهید که یکی از جعبه‌های مژه‌های مصنوعی پشت ویترین را برایتان بیاورد اما آیا این مژه مناسب چشم‌های شماست؟ اطلاعاتی از انواع این محصولات دارید؟ لحاظ کردن فاکتور مهم سلامت چشم‌ها را در خرید خود از قلم نینداخته‌اید؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که با وارد شدن به دنیای مژه‌های مصنوعی چطور آگاهانه انتخاب کنید.
مژه مناسب شما کدام است ؟ 
مژه‌هایی که در سالن‌های زیبایی توسط میکاپ آرتیست مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا با حالت و طبیعت چشم‌های شما همخوانی زیادی دارند.چون بیشتر با در نظر گرفتن درشت یا کوچک بودن چشم،گودرفتگی یا پف آن‌ها و مطابقت با فرم و حالت چشم و ابروها انتخاب می‌شوند اما زمانی که قرار است خودتان از بین گزینه‌های متعدد برای ضخیم و بلندتر کردن مژه‌ها دست به انتخاب بزنید نیاز به اطلاعات بیشتری دارید.برای همین لازم است ابتدا با انواع مژه‌های مصنوعی پرفروش و محبوب این روزهای بازار آشنا شوید.مژه‌هایی که حالا دیگر برای تمام سلیقه‌ها محصولی مناسب ارائه کرده است.
مژه‌های چسبی و نواری 
این نوع مژه مصنوعی یکی از متداول‌ترین و در دسترس‌ترین انواع این محصولات هستند که تقریبا در تمام فروشگاه‌ها و داروخانه در بسته‌بندی‌های مختلف پیدا می‌شوند.ویژگی مثبت این شکل مژه‌ها این است که در کمترین زمان روی چشم قرار می‌گیرد و برای انواع فرم و حالت چشم به کار می‌رود. مژه‌هایی از موهای مصنوعی که به صورت ردیفی روی نواری قرار گرفته و به کمک همان نوار با چسب مخصوص به پلک می‌چسبد. حال بعضی از این مژه‌ها نوار مرئی و مشکی رنگ دارند و بعضی دیگر نوار نامرئی که نوع نامرئی آن معمولا ظاهر طبیعی‌تری به چشم‌ها می‌بخشد. مدت مصرف آن‌ها حدود 24 ساعت است که معمولا پس از چند ساعت به راحتی از روی چشم برداشته می‌شود. تحمل این سبک مژه‌ها برای افرادی که عادت به استفاده از میک‌آپ‌های سنگین ندارند، دشوار است تا جایی که احساس وجود شئ اضافه و آزاردهنده روی چشم‌ها می‌تواند احساس راحتی و آرامش آن‌ها را بر هم بزند. بنابراین مژه‌های نواری و چسبی می‌تواند برای شما تا حدودی غیرقابل تحمل باشد. از طرفی دیگر اگر تجربه استفاده از مژه‌های مصنوعی نداشته‌اید این نوع مژه‌های نواری برای مصرف‌کنندگان آماتور یکی از ساده‌ترین‌هاست.
مژه‌های دانه‌ای و شاخه‌ای 
در بیشتر سالن‌های زیبایی از این دست مژه‌ها برای فرم دادن به چشم و پرپشت کردن مژه‌ها پیش از آرایش استفاده می‌شود.ظاهر بسیار طبیعی و زیبایی که به چشم‌ها می‌بخشد، دلیل اصلی به کارگیری آن‌ها توسط میک‌آپ آرتیست آن‌ها را با تشخیص درست در قسمت‌های خالی تر و فضای کم پشت مژه‌ها قرار دهند. درست است که کار گذاشتن مژه‌های دانه‌ای لابه‌لای مژه‌های طبیعی زمان‌بر است اما در عوض شما هیچ‌گونه احساس سنگینی یا ناراحتی روی چشم‌های خود احساس نخواهید کرد. نصب کردن این مژه‌ها هم نیاز به چسب مخصوص و اپلیکاتور دارد و با شست‌وشو و مواد پاک‌کننده آرایش صورت یا چشم به‌راحتی جدا می‌شوند اما ماندگاری آن‌ها با مراقبت تا چند روز هم دوام دارد.
مژه‌های آهن ربایی 
شاید اسم آن کمی عجیب‌وغریب به نظر برسد اما کارایی آن به‌اندازه لقب مگنتی که به این مژه‌ها می‌دهند چندان هم مشکل نیست.مژه‌هایی که با توجه به نوع طراحی آن‌ها نیازی به چسب ندارند و از طریق آهن‌ربا به هم متصل می‌شوند. برای نصب آن‌ها هم لازم است که یکی از مژه‌های مگنتی را بالای مژه بالایی و دیگری را زیر مژه پایین بچسبانید. نحوه قرار دادن این مژه‌ها با جزئیات کامل درون بسته‌بندی قرار دارد اما نکته مثبتی که شاید شما را برای انتخاب این نوع مژه‌ها ترغیب کند، این است که مژه‌های مصنوعی مگنتی را می‌توانید از آن چندین بار استفاده کنید.تهیه کردن مژه‌های مصنوعی آهن‌ربایی کمی دشوار است، چون به‌اندازه انواع دیگر مژه‌های مصنوعی برای خرید در دسترس نیست اما معمولا در فروشگاه‌های بزرگ و معتبر محصولات آرایشی و بهداشتی موجود است. نکته دیگر این‌که این مژه به دلیل آه‌نربایی بودن‌شان کمی احساس سنگینی به چشم‌ها القا می‌کنند.
مژه‌های نیمه و کمانی 
بعضی برای درشت‌تر شدن ظاهر چشم‌ها یا کسانی که پلک و چشم‌های کشیده‌تری دارند، معمولا از مژه‌های مصنوعی نیمه و کمانی استفاده می‌کنند. مژه‌هایی که به صورت چند شاخه روی نواری کوتاه به هم متصل شده و معمولا فقط برای پوشش نیمه بیرونی پلک مورد استفاده قرار می‌گیرد. نصب و استفاده از این مژه‌های نیمه که به تکه‌ای هم معروف است، ساده است و به کمک آن فرم چشم کشیده‌تر می‌شود. نصب آن‌ها به کمک چسب انجام می‌شود و برداشتن مژه با کمی شست‌وشو به‌راحتی امکان‌پذیر است. این دست مژه‌ها قابلیت مصرف مجدد ندارند و پس از استفاده دور انداختنی است.
عوارض مژه‌های مصنوعی را نمی‌توان نادیده گرفت 
درست است که مژه‌های مصنوعی زیبایی مضاعفی به چشم‌ها می‌بخشد اما معمولا باکتری‌هایی در خود جای داده است که وارد شدن آن‌ها به چشم موجب بروز بیماری‌های چشمی خواهد شد. از طرفی چسب‌هایی که برای نصب مژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی بسیار مضر است، زیرا می‌تواند باعث تحریک چشم و حتی نابینایی و آسیب‌های بسیار جدی دیگر شود. پس مراقب باشید و اگر دچار حساسیت چشمی هستید از استفاده چسب مژه بپرهیزید، چراکه ممکن است باعث خارش، تحریک و قرمزی چشم شود. استفاده همیشگی و دائمی از این مژه‌ها به‌شدت سلامت چشم‌هایتان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. مهم‌تر از همه این‌که به مژه‌های طبیعی‌تان اجازه رشد نخواهد داد و موجب ریزش آن‌ها می‌شود. پس بهتر است هنگام استراحت و خواب آن‌ها را از روی پلک بردارید تا چشم‌هایتان آسیبی ندیده و استراحت کند. برای چسباندن مژه‌ها هم بهتر است،چشم‌ها کاملا تمیز و بدون آرایش باشد البته در صورتی که از مژه‌های آه‌نربایی استفاده می‌کنید باید بعد از تکمیل آرایش آن‌ها را روی مژه‌های قرار دهید و در آخر بهتر است این نکته را هم یادآوری کنیم که برای برداشتن مژه‌های مصنوعی نهایت ظرافت و آرامش را به کار بگیرید و با مواد پاک‌کننده صورت و آب گرم آن‌ها را از مژه‌های خود جدا کنید.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: