کد خبر: ۱۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
کدام لیفت برای شما مناسب است؟
در این سال‌ها که خدمات زیبایی در متنوع‌ترین حالت خود قرار دارد، عده‌ای به دنبال جوان ماندن هستند. به همین دلیل برای جوان‌سازی روش‌های جراحی را‌ترجیح مي‌دهند تا هم از نتیجه حاصل شده رضایت بیشتری داشته باشند، هم ماندگاری زیبایی و جوانی بیشتر سال‌ها همراه آن‌ها باشد.
اگر چه این دست جراحی‌ها ظاهری جوان‌‌تر و شاداب‌تر به آن‌ها مي‌بخشد اما هم هزینه بیشتر و هم دوران نقاهت طولانی‌تری دارد. با وجود اين باز هم متقاضیان لیفت صورت و تمام لیفت‌های زیبایی صورت مانند چشم، لب، گونه و دیگر اندام‌های صورت کم نیستند. در این مطلب با دکتر علیرضا سعیدی، جراح و متخصص پوست و زیبایی درباره لیفت‌های صورت همراه شويد که با هدف افزایش زیبایی شما انجام می‌شود.
لیفت‌های زیبایی عمل‌های ساده‌ای نیستند 
به‌عنوان یک عمل زیبایی موثر، لیفت را راهی برای زیباسازی فرم صورت و بالا بردن اعتمادبه‌نفس مي‌دانند. همان عده‌ای که با افزایش سن دچار شل و افتادگی پوست شده و اندام‌های مختلف صورت آن‌ها تحت‌تاثیر همین علت دچار تغییرات ناخوشایندی مي‌شود. در این عمل چربی‌ها و پوست اضافه صورت برداشته مي‌شوند که ظاهر را پیر و خسته مي‌کنند. به‌طور معمول در عمل‌های لیفت با ایجاد برش، پوست و چربی‌های اضافه صورت یا اجزای آن برداشته و بافت زیرین پوست یعنی ماهیچه‌‌های صورت کشیده مي‌شوند. این عمل نیاز به تبحر و ظرافت متخصص دارد تا بدون باقی گذاشتن کمترین اثر اسکار و زخم صورت را جوان و شاداب کند اما باید بدانید که با وجود نتایج خوبی که ممکن است از پی لیفت صورت به‌دست بیاید عمل‌های نسبتا ریسکی و دشواري پیش روی شماست. بعضی از این جراحی‌ها نیاز به بیهوشی دارند و بیشتر افراد در روزهای اولیه پس از عمل کمی ورم و درد را تجربه مي‌‌کنند. بنابراین دوران نقاهت آن چند هفته طول مي‌کشد اما با فروکش کردن تورم و عوارض عمل معمولا نتایج رضایت‌بخشی به‌دست خواهد آمد. 
لیفت چشم؛ رفع افتادگی پلک و خستگی چهره 
از آن‌جا که نشانه‌های پیری در ناحیه چشم‌ها زودتر پدیدار می‌شوند، لیفت چشم یکی از لیفت‌های پرطرفدار به‌ویژه در بین خانم‌هاست. به همین منظور عمل لیفت با بی‌حسی موضعی برای برداشتن پوست اضافه پلک بالا و رفع پف پلک‌های پایین انجام مي‌شود. این عمل به دلیل حساس بودن چشم و پوست اطراف آن کمی دشوار است اما پزشک جراح و معالج شما مي‌تواند بدون باقی گذاشتن کمترین اثر از برش، لیفت چشم موفقیت‌آمیزی را برای شما انجام دهد. البته جنس پوست و سن شما روی نتایج لیفت چشم تاثیرگذار خواهد بود. معمولا این لیفت تغییرات اساسی روی ظاهر فرد ایجاد مي‌کند و پس از گذشت دوران نقاهت اسکارها به مرور از روی پوست محو مي‌شوند و نتایج لیفت چشم ظاهر مي‌شود. اگر بخواهیم جنبه منفی این نوع لیفت را هم در نظر بگیریم باید بگوییم که کبودی، بخیه‌ها و تورم صورت بعد از این عمل تا دو هفته همراه شماست که به مرور برطرف خواهد شد.
لیفت ابرو؛ رفع خط اخم و خوش ‌فرم کردن ابروها
این نوع لیفت بدون جراحی و در زمان کوتاهی روی صورت انجام مي‌شود. به این شیوه که برای بازسازی پوست پیشانی، رفع چین‌و‌‌چروک‌ها، اصلاح خط اخم بین ابروها و بیشتر برای افراد مسن تزریق‌هایی به کمک ژل و فیلر صورت مي‌گیرد. پس ابتدا با کشیدن خطوطی فرضی به کمک مدادهای مخصوص جهت‌های بالا کشیدن ابرو را مشخص و بعد شروع به تزریق مي‌کنند. بنابراین بخش بیرونی ابروها به سمت بالا کشیده و آن‌ها را صاف مي‌‌کند. برطرف شدن افتادگی ابرو، پیشانی و خوش فرم شدن ابروها، جوانی و انرژی را به چهره‌تان بازمی‌گرداند. از خطرات و عوارض احتمالی این نوع لیفت هم مي‌توان به آسیب رشته‌های عصبی در نیمه پایینی پیشانی اشاره کرد که گاهی دائمی و گاهی موقتی است.
لیفت گونه ؛ تصحیح افتادگی پوست صورت 
برای این‌که پوست و ماهیچه‌های گونه کاملا روی استخوان گونه قرار گیرد، نیاز به لیفت و یک جراحی یک ساعت و نیمه دارید. این لیفت که در بین جوان‌ها هم طرفدار زیادی دارد، به وسیله برش در دهان و قسمت بالای دندان‌‌ها و قرار دادن بافت نرم گونه‌ها در موقعیت اصلی‌اش یعنی روی استخوان گونه انجام مي‌گیرد. درنهایت این بافت به کمک بخیه ثابت مي‌شود و افتادگی گونه را درمان مي‌کند. این عمل همزمان با پروتز گونه هم قابل انجام است. سلامت عمومی، کیفیت پوست و ساختار استخوان صورت شما شرط موفقیت این عمل خواهد بود. پس پزشک با معاینه و مشاوره، درمانی متناسب با وضعیت‌تان طرح‌ریزی مي‌کند تا در پایان از نتیجه کاملا راضی باشید اما بد نیست بدانید که دوران نقاهت این عمل کمی آزاردهنده خواهد بود. به‌ویژه تورم و کبودی صورت که تا بهبودی کامل زمانبر است. مراقبت‌های بعد از لیفت گونه هم مدتی خواب را از چشم‌تان خواهد گرفت.
لیفت لب ؛ متناسب سازی فاصله لب و بینی 
این نوع لیفت برای افرادی که لب‌های نامتقارن، نازک و کشیده‌ای دارند و تمایلی به تزریق مداوم ژل به لب‌ها ندارند و افرادی که فاصله لب و بینی آن‌ها زیاد است، پیشنهاد مي‌شود. این عمل علاوه بر رفع عیوب گفته شده برای کسانی که قصد دارند ضخامت و برجستگی لب‌‌هایشان را برابر کرده و ظاهری مناسب به لب‌ها بدهند هم توصیه شده است. در لیفت لب‌ها نیاز به برش، آن هم در قسمت نواری لب بالا و زیر لب قسمت دهان است. به این‌ترتیب بعد از بی‌حسی موضعی با برداشتن پوست این نواحی، بخش صورتی رنگ لب بیشتر شده و ظاهری برجسته‌تر به خود مي‌گیرد. قوس دادن به لب‌ها و بالا بردن گوشه‌های لب و رفع خط خنده هم از دیگر اقداماتی است که در جراحی لیفت لب انجام مي‌شود. لیفت لب جراحی پیچیده و متنوعی دارد اما معمولا دوره نقاهت آن بیشتر از هفت روز به طول نمی‌انجامد. لیفت لب یک تغییر ماندگار روی لب‌های شما و عملی رضایت بخش در بین متقاضیان است اما مواردی هستند که بعد از لیفت لب عوارضی مانند کج یا نامتقارن لب بالا، پایین و حتی اختلال در صحبت کردن را تجربه کرده‌اند. به گفته دکتر سعیدی در این گونه عمل‌ها احتمال آسیب به رشته‌های عصبی اطراف دهان بسیار است. بنابراین عمل را باید به پزشکی با تجربه و متخصص بسپارید.
لیفت بینی؛ رفع افتادگی تیغه‌ بینی
این روش با روش‌های مرسوم جراحی بینی تفاوت دارد. بنابراین اگر داوطلب انجام آن هستید، باید ابتدا مورد معاینه پزشک قرار گیرید. در مشاوره با متخصص به شما خواهد گفت که این روش انتظار‌ات‌تان را برآورده خواهد کرد یا خیر. درواقع در لیفت بینی به روش غیرجراحی تغییری در استخوان و غضروف‌های بینی ایجاد نخواهد شد بلکه به کمک دستگاهی لیزری بدون بیهوشی عمل لیفتیگ بینی حدود 30 دقیقه زمان انجام و منجر به رفع قوز، افتادگی نوک بینی و برجستگی بیش از حد آن مي‌شود. در این شیوه که برای درمان نواقص بینی‌های کوچک یا عمل شده مناسب است. فقط پوست روی بینی نازک‌تر و بافت‌های اضافه‌ آن حذف مي‌‌شوند. پس سطح انتظار خود را این روش چندان بالا نبرید اما مزیت این روش این است که به سرعت مي‌توانید دوره نقاهت را با چند ساعت استراحت پشت سر بگذارید.
روند بهبودی کند اما نتایج آن ماندگار است 
باید با آگاهی کامل لیفت‌های زیبایی را برای اعمال تغییرات روی صورت‌تان انتخاب کنید. چون این عمل‌ها مستقیما با زیبایی ظاهری و اعتمادبه‌نفس‌تان در ارتباط است. بنابراین پس از هركدام از این عمل‌ها منتظر واکنش‌های بیهوشی، تورم، درد، کبودی، بی‌حسی‌های موقتی، اثر زخم، اسکارها، شاید خونریزی و گاهی عفونت هم باشید. تمام این عوارض به شما اجازه نخواهد داد که خیلی زود تاثیرات عمل را مشاهده کنید و درنهایت باید صبر داشته باشید. چون ظاهر شدن نتایج مثبت لیفت‌های زیبایی چندین هفته طول خواهد کشید.

منبع: تندرستي
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: