کد خبر: ۱۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
مجموعه سه جلدی کتاب "برگزیده قصه های محلی زنجان" در برگیرنده همه قصه های محلی از مناطق مختلف این استان است که همراه با ترجمه فارسی، متن ترکی آنها نیز در کتاب آورده شده است.
 داستانهای فولکلور بخشی از میراث و هویت فرهنگی یک ملت است که اسطوره ها، آرزوها و واقعیت های زندگی ساده وبی تکلف آنان را در گذشته بازگو می کند.

قصه های محلی، آرزوها و واقعیت های ساده و بی تکلف زندگی مردم را روایت می کنند و به قدری باشکوه و شیرین هستند که در زمان حاضر نیز نسل های جدید علاقه مند شنیدن آنها هستند.

دنیای قصه و قصه گویی دنیای هیجان و تجربه است و یکی از فرصت های مناسبی است که می تواند یک واسطه آموزشی و تربیتی تاثیر گذار باشد که قدرت فکر، تخیل و مهارت های شنیداری و گفتاری کودکان و نوجوانان را تقویت کند.

محمد نقی صالحی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان که "برگزیده قصه های محلی زنجان" زیر نظر وی تدوین و چاپ شده، در مقدمه این کتاب آورده است: " حفظ و نگهداری از میراث ارزشمند فرهنگی که در بردارنده آداب و سنن بومی مناطق استان زنجان بوده و در حل فراموشی است و همچنین برای پیوند آن به نسل کودک و نوجوان که امروزه با توجه به شرایط کنونی در معرض آسیب های جدی بحران هویت فرهنگی قرار دارند، ضرورت جمع آوری و تدوین و چاپ قصه های بومی و محلی را ایجاب می کند".

در کتاب برگزیده قصه‌های محلی زنجان ابتدا قصه‌ها با متن ترکی چاپ شده و سپس متن فارسی همین قصه آورده شده است. راویان این کتاب فرخ‌لقاء رضایی، سیده سکینه موسوی و فاطمه فاطمی‌نیا و ویراستاران نیز علی‌محمد بیانی و مجتبی پویا هستند.

به گزارش ایرنا امسال کتاب "برگزیده قصه های محلی زنجان"  با نظر هیأت داروان، عنوان کتاب سال استان زنجان در بخش فرهنگ را به دست آورد.

از سال ۹۵ تا کنون سه جلد از مجموعه " قصه های محلی زنجان" منتشر شده است  و بنا به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان چاپ این مجموعه تا مرحله گردآوری کامل قصه های بومی و محلی این استان ادامه دارد.

مجموعه سه جلدی کتاب "برگزیده قصه های محلی زنجان"  توسط انتشارات نیکان کتاب روانه بازار شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: