کد خبر: ۱۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد است تا کشت گیاهان مقاوم به شوری را با هدف پایدارسازی اقتصاد جنوب کشور، اجرایی می کند.
 یکی از نیازهای اصلی منطقه جنوب کشور ایجاد اقتصاد پایدار است که این کار تنها با استفاده از فناوری های زیستی امکانپذیر است. بر همین اساس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به توسعه طرح اقتصادی کاشت گیاهان مقاوم به شوری در این مناطق کرده است.

کشت گیاهان مقاوم به شوری در منطقه جنوب کشور، نقشی تاثیرگذار در توسعه اقتصادی این مناطق دارد، زیرا در این منطقه آب های شور غیر متعارفی وجود دارد که هیچ کاربردی برای ساکنان منطقه ندارد. از این آب های شور تنها می توان برای آبیاری گیاهان مقاوم به شوری استفاده کرد.

تلاش ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این است که یک صنعت کشاورزی و درآمدزایی را مبتنی بر شورورزی و آب شور در منطقه جنوب کشور ایجاد کند به گونه این که این طرح در مناطق دیگری اش کشور نیز قابل توسعه و گسترش باشد.

اگر این طرح به یک پروژه ملی تبدیل شود و همه دستگاه های ذیربط در اجرایی شدن آن دستی داشته باشند می توانیم امیدوار شویم که این طرح مهم و راهبردی به عنوان یک برنامه بزرگ در سطح خوزستان اجرایی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: