کد خبر: ۱۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
محققان یکی از شرکتهای‌ دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید ژل نانویی ضدتبخال و زگیل شدند که به گفته آن‌ها این محصول موفق به دریافت گواهی‌نامه نانومقیاس شده است.
 این ژل یک محصول ترمیمی بر پایه نانونقره بوده که قابلیت ضدمیکروبی بسیار قوی دارد و برای درمان زخم‌های ناشی از پمفیگوس ولگاریس (نوعی تاول و ضایعات پوستی)، تبخال و زگیل قابل استفاده است.

از مزایای "سیلوژل" می‌توان به سهولت استفاده برای تسریع درمان زخم، تبخال و انواع زگیل‌ها در تمامی نقاط بدن اشاره کرد، به طوری که برای استفاده از آن نیاز به آموزش و تخصص خاصی نبوده و به صورت خانگی قابل استفاده است. همچنین این ژل غیرسمی بوده و فاقد مواد حساسیت‌زا است؛ بنابراین برای کسانی که نسبت به مواد شیمیایی یا برخی داروها حساسیت دارند، مناسب است. سیلوژل بدون رنگ و بو بوده و در مقایسه با محصولات مشابه موجود در بازار، هنگام استفاده سوزش ندارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده این محصول، این ژل نانویی خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌ویرال دارد و می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌هایی نظیر هرپس سیمپلکس، فلج اطفال و آنفلوآنزای H۱N۱ را از بین ببرد.

سیلوژل فاقد الکل و کورتیکواستروئید بوده و روی پوست خشکی ایجاد نمی‌کند، بنابراین فاقد مشکلات متدوالی است که بر اثر استفاده از ژل‌های آنتی‌باکتریال به‌وجود می‌آید.

این شرکت دانش‌بنیان محصولات نانویی مختلفی نظیر پانسمان‌های ترمیم‌کننده زخم را تولید و به بازار عرضه می‌کند. در این پانسمان‌ها از ترکیبات با پایه‌ آلژینات، نانوذرات نقره و پلیمر کیتوسان ایجاد شده است. سیلوسپت یکی از فناوری‌های این شرکت است که گواهی نانومقیاس نیز دریافت کرده است. خانواده‌ محصولات ضدعفونی کننده‌ سیلوسپت فاقد الکل، بوی بد و رنگ بوده و به هنگام استفاده در محل زخم ایجاد سوزش و درد نمی‌کنند.

این شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده پانسمان‌های نوین زخم، بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانونقره است. محصولات ترمیمی این شرکت دارای ۵ ثبت اختراع بین‌المللی از کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، دانمارک و ایرلند بوده و همچنین ۱۶ ثبت اختراع ملی دارد. این شرکت دانش‌بنیان چندی پیش موفق به دریافت «جایزه‌ فناوری ۲۰۱۸ » از طرف مجموعه‌ Global Health & Pharma شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: