کد خبر: ۱۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
بعضی مشکلات پوستی فصلی است یعنی همین که تابستان از راه می‌رسد باید بیشتر مراقب پوست‌تان باشید. به‌ویژه وقتی قرار است ساعت‌های طولانی در معرض گرما و آفتاب کار یا حتی تفریح کنید.
گرما و قدرت آفتاب در روزهای تابستان بسیار بیشتر آستانه تحمل پوست بدن است. بنابراین پوست به خودی خود آب و تمام رطوبتش را از دست می‌دهد و دچار آفتاب سوختگی می‌شود. اتفاقی که هم دردناک است و هم ظاهر پوست را قرمز و ملتهب می‌کند اما برای این‌که التیامی سریع و موثر برای آفتاب سوختگی پوست خود پیدا کنید محصولاتی هستند که با ترکیبات مرطوب و خنک کننده به سرعت پوست را لطیف و درنهایت بازسازی می‌کنند.
دکتر مهری شیوایی – متخصص پوست 
پوست ما معمولا در مواجهه با آفتاب واکنش‌های یکسانی از خود نشان می‌دهد. قرمزی، خارش، التهاب و خشکی و حتی تاول زدن که در اثر مجاورت طولانی مدت با نور آفتاب و اشعه‌های مضرر به وجود می‌آید. بنابراین توصیه به استفاده از کرم‌های ضدآفتاب برای محافظت از پوست صورت و بدن در تمام فصول سال به‌ویژه تابستان جدی است.تا حدی که مصرف آن را باید از کودکی آغاز و تا آخر عمر ادامه داد. پیری زودرس، لکه‌های آزاردهنده و سرطان پوست مهم‌ترین عوارض این آفتاب سوختگی‌های خفیف و مکرر خواهد بود. بنابراین با هربار قرار گرفتن بدون محافظت در معرض حرارت و نور خورشید سطح پوست خشک شده و سلول‌های مرده روی آن قابل مشاهد خواهد بود. در نتیجه ابتدا لکه‌های کوچک قرمز رنگ روی پوست ظاهر می‌شوند و سپس در محل سوختگی التهاب، تورم و دردهای پوستی به سراغ‌تان می‌آید. افرادی که پوست روشن، نازک و حساسی دارند به مراتب بیشتر از دیگران آسیب می‌بینند و دچار سوختگی‌های بسیار شدید می‌شوند.پس برای این‌که از همین امروز از لک شدن پوست در آینده پیش‌رو و پیری زودرس و دیگر عوارض ناشی از آفتاب در امان باشید با کلاه و لباس مناسب، کرم‌های ضدآفتاب و نوشیدن فراوان آب مراقب پوست خود زیر آفتاب باشید.
1. درمان اورژانسی آفتاب سوختگی
درد و سوزش پوست بدن در هنگام آفتاب سوختگی بسیار آزاردهنده است پس به همین منظور با یک کرم خنک‌کننده و ضدالتهاب اورژانسی که در مدت بسیار کوتاهی سوزش و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی و عرق سوزی را التیام می‌بخشد، از پوست در برابر آسیب بیشتر جلوگیری کنید.محصولی که هم برای صورت و هم برای بدن مناسب است و با درمان سریع غشای سلولی و خنک کردن پوست به خوبی و یا تاثیر به موقع آفتاب سوختگی را درمان می‌کند.
2. نوسازی پوست آفتاب سوخته
افرادی که پوست روشنی دارند بیشتر در معرض آفتاب سوختگی هستند. در نتیجه به درمان کارسازتری هم نیاز دارند اما همین آفتاب سوختگی‌های شدید هم با ژل‌های تسکین دهنده خیلی زود درمان می‌شوند. به‌ویژه ژل‌هایی از ترکیب آلوئه‌ورا که بسیار التیام‌بخش است و التهاب، قرمزی و سوزش ناشی از سوختگی را از بین می‌برد. قدرت خوب این ژل گیاهی در بازسازی پوست که غنی‌شده با ویتامین‌‌های مفید دیگر هم هست کمکی موثر برای ترمیم سوختگی خواهد بود.
3. درمان به کمک روغن شترمرغ  و رزماری
ترکیب‌های گیاهی موثر بهترین درمان برای بازسازی و ترمیم پوست بعد از آفتاب سوختگی‌های شدیدند. بنابراین برای درمان التهابات پوستی می‌توانید به پمادهایی با فرمولاسیون‌های گیاهی مانند گیاه رزماری، هواچوبه و روغن‌هایی مانند کنجد و شترمرغ به‌راحتی اعتماد کنید. چراکه ترکیبات این پماد آفتاب سوختگی، گردش خون در پوست را بهبود بخشیده، بازسازی سلول‌های پوست را تحریک و رطوبت آن را تامین می‌کند. به علاوه این‌که در پیشگیری از پیری پوست هم بسیار موثر است.
4. به ترمیم پوست کمک کنید
معمولا بعد از آفتاب سوختگی قرمزی، تحریک‌پذیری و خارش پوست قابل پیش‌بینی است. پس برای کنترل تمام این عوارض یک اسپری التیام‌بخش، ضدالتهاب موثر و مفید خواهد بود. درواقع با ترکیباتی که ضمن تقویت سیستم دفاعی پوست، به کنترل خارش، التیام‌بخش قرمزی و هرگونه تحریک پوستی هم کمک کند. تامین رطوبت مورد نیاز پوست هم بعد از آفتاب سوختگی یک ضرورت است که اسپری کردن به خوبی وظیفه مرطوب کردن پوست‌تان را بر عهده می‌گیرد.
5. محافظت با عصاره خالص آلوئه‌ورا 
هر پوست با هر جنسی در برابر حرارت و تشعشعات طولانی مدت آفتاب دچار آفتاب سوختگی خواهد شد اما برای این‌که این عارضه را به سرعت درمان کنید به یک آبرسان و التیام‌بخشی قوی نیاز دارید.بنابراین به سراغ محصولاتی با پایه ترکیب آلوئه‌ورا همانند این ژل بروید. ژلی خنک‌کننده برگرفته از برگ آلوئه‌ورا حاوی 95درصد عصاره خالص و ارگانیک آلوئه‌ورا که برای انواع پوست بخصوص پوست‌های چرب و حساس مناسب است و به‌خوبی از پوست محافظت می‌کند.
6. درمان با روغن آرگان 
به‌ منظور رفع التهابات بعد از آفتاب سوختگی باید سریع‌ترین راه‌حل را انتخاب کرده تا ضمن برطرف شدن درد و تورم،از پوسته ریزی که پس از چند روز در ناحیه آفتاب سوخته ایجاد می‌شود هم جلوگیری کنید. تاول‌هایی هم که بعد از آفتاب سوختگی‌های شدید روی پوست ظاهر می‌شوند، بسیار آزاردهنده هستند. بنابراین بهتر است درمان آفتاب سوختگی را به محصولاتی حاوی روغن آرگان بسپارید. آنتی‌اکسیدان و ترکیبات محافظت‌کننده موجود در آن‌ها روند بهبودی پوست آفتاب سوخته را به سرعت پیش خواهد برد.
7. بالم ضدالتهاب و موثر 
پوست آفتاب سوخته، معمولا خشک است و همین خشکی باعث خارش و سوزش آن می‌شود. بنابراین بهتر است بالم التیام‌بخش برای رفع قرمزی و تحریک پوست استفاده کنید و مصرف آن را تا زمان بهبودی کامل ادامه دهید. بالم‌هایی که با داشتن E   لایه هیدرولیپیدی پوست را تقویت و از پوست در برابر عوامل مهاجم خارجی مانند نورآفتاب و حتی آلودگی محافظت می‌کند. بالم‌ها انتخاب‌های بسیار عالی برای درمان آفتاب سوختگی هستند؛ چراکه فاقد هر گونه اسانس، پارابن و مواد نگهدارنده حساسیت‌زا هستند.
8. هم ضدعفونی و هم ترمیم 
برای این‌که بعد از آفتاب سوختگی مشکل سوختگی پوست‌تان بدتر نشود یا اثری از آن باقی نماند، باید خیلی زود التیام و ترمیم را آغاز کنید.پس یک کرم ترمیم‌کننده قوی که با داشتن فاکتور رشد سلولی به سرعت پوست را از قرمزی و التهاب هشداردهنده نجات دهد، می‌تواند یک درمان ایده‌آل برای مشکل پوستی‌تان باشد. ضدعفونی و آنتی باکتریال بودن کرم‌هایی که برای رفع آفتاب سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سد دفاعی پوست را در برابر هر آسیبی مستحکم خواهد کرد.
9. آبرسانی و ویتامینه کنید 
عارضه آفتاب سوختگی معمولا سه تا پنج روز تا درمان طول می‌کشد اما در این مدت پوست آفتاب سوخته به یک تونر ملایم با خاصیت التیام‌بخش سریع، آب‌رسانی و محافظت‌کننده نیاز دارد تا خطر عفونت باکتریایی به حداقل برسد و پوست جدید به‌طور کامل بهبود یابد. پس اثر ضدالتهاب و التیام‌بخش یک تونر تقویت‌شده حاوی ویتامین B3 ، عصاره چای سفید و زانتالن می‌تواند آفتاب سوختگی هر نوع پوستی را با فرمولاسیون فاقد الکل و چربی درمان کند.
10. معجزه شیر و جو دوسر 
یک درمان بدون عوارض و آرام‌بخش بهترین انتخاب برای رفع آفتاب سوختگی‌های آزاردهنده در این فصل است. محصولاتی که فرمولاسیون فاقد اسانس، با ساختار بسیار سبک و بدون رنگ دارند و فرایند ترمیم پوست را با داشتن روغن و شیر جودوسر به بهترین شکل انجام می‌دهند. تاول، پوست‌ریزی و التهاب‌هایی را که در اثر آفتاب سوختگی به سراغ پوست ما می‌آیند، به غنی‌ترین ترکیبات گیاهی بسپارید و دیگر نگران باقی ماندن هیچ‌گونه اثری از آن نباشید.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: