کد خبر: ۱۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
یک مشاور تحصیلی به کنکوری‌هایی که قصد انتخاب رشته دارند، توصیه کرد: فضایی انتخاب رشته نکنند و به واقعیات توجه داشته باشند.
جهانگیر مرادی از انتخاب رشته کنکور به عنوان یکی از تصمیمات مهم زندگی یاد کرد و افزود: این تصمیم گیری به اندازه ای اهمیت دارد که آینده تحصیلی و شغلی فرد تا حدود زیادی تحت تاثیر این انتخاب قرار خواهد گرفت.

 مرادی با تاکید بر اینکه انتخاب رشته باید بر اساس توانمندی و علایق فرد باشد، گفت: تحصیل در رشته ای که فرد هیچ علاقه ای به آن رشته ندارد، با موفقیت کمی برای او همراه خواهد بود.

این مشاور تحصیلی تاکید کرد: انتخاب رشته بر اساس استعداد، توانایی و علایق فرد سبب خواهد شد تا او بتواند در دوران بعدی تحصیل و حتی زندگی آینده خود موفق‌تر باشد.

وی ادامه داد: تحصیل و بعدها کار در برخی رشته ها نیاز به توانایی جسمی بالایی دارد، لذا کنکوریها باید شرایط فیزیکی و بدنی خود را نیز برای ادامه تحصیل در نظر بگیرند.

 وی با بیان اینکه کنکوری ها در انتخاب رشته باید حتما همه شرایط خود را در نظر داشته باشند، گفت: به عنوان مثل اگر فردی تحمل دوری از خانواده و زندگی تنها را ندارد، نباید در انتخاب رشته شهر دیگری غیر از محل سکونت خانواده اش را انتخاب کند.

این مشاور تحصیلی همچنین از کنکوری ها خواست تا در انتخاب رشته خود بازار کار رشته مورد نظر در سال های آینده را در نظر  داشته باشند.

مرادی سپس با بیان اینکه کنکوری ها قبل از انتخاب رشته باید حتما با مشاوران این حوزه مشورت کنند، گف: مشورت کردن می تواند انتخاب رشته را برای آنها آسان کند.

وی همچنین با بیان اینکه تحصیل در دانشگاه تنها راه خوشبختی جوانان نیست، از کنکوری ها خواست تا واقع بین باشند.

این مشاور تحصیلی به خانواده کنکوری ها هم توصیه کرد، به دنبال تحقق آرزوهای خود در فرزندانشان نباشند و به آنها اجازه بدهند بر اساس علایق و توانشان انتخاب رشته کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: