کد خبر: ۱۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
هوآوی از نخستین تلویزیون هوشمندی که با جایگزین اختصاصی این شرکت برای سیستم عامل اندروید کار می‌کند، رونمایی کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی انگجت، دارندگان این محصول جدید که نخستین تلویزیون هوشمند برند آنر (Honor) هوآوی نیز هست می‌توانند از گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌های خود برای جستجوی برنامه‌های مورد نظر خود استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند آن چه را در دستگاه‌های هوشمند خود تایپ می‌کنند، با این تلویزیون همگام‌سازی کرده و فایل‌هایشان را روی نمایشگر آن به نمایش درآورند.

جرج ژائو مدیر عامل آنر می‌گوید این تلویزیون جدید که «آنر ویژن» نام دارد، تنها یک تلویزیون ساده نیست بلکه به گونه‌ای طراحی شده تا برای کاربران نقش یک پایگاه اطلاعاتی و کنترل پنلی برای دستگاه‌های متصل به اینترنت را نیز ایفا کند.

«آنر ویژن» در دو نسخه ارائه خواهد شد که هر دو به نمایشگرهای ۵۵ اینچ با وضوح ۴k HDR مجهز خواهند بود.

مدل «پرو» (Pro) این تلویزیون که قیمت بیشتری دارد، علاوه بر این امکانات به یک دوربین پاپ-آپ ۱۰۸۰ پیکسلی برای برقراری تماس تصویری و قابلیت‌های هوش مصنوعی از جمله تشخیص چهره، ردیابی و شناسایی حالات بدن نیز مجهز است.

پیش‌بینی‌ها از پخش عمده این مدل تلویزیون که هنوز روشن نیست در خارج از چین نیز در دسترس خواهد بود یا نه، در تاریخ ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) حکایت دارد.

شرکت چینی هوآوی در پی قرار گرفتن در فهرست سیاه آمریکا به دنبال طراحی و توسعه سیستم عامل اختصاصی خود بوده است تا اگر تحریم‌ها در نهایت این شرکت را از استفاده از سیستم عامل اندروید در محصولات خود محروم کرد، بتواند به این طریق به فعالیت‌های خود ادامه دهد. دیگر غول‌های فعال در حوزه فناوری به تازگی در پی فشارها و تهدیدات آمریکا که این شرکت چینی را تهدیدی برای خود می‌داند، روابط خود را با آن قطع کرده‌اند.   

آن طور که دست‌اندرکاران برند تجاری هوآوی می‌گویند، قرار است از سیستم عامل هارمونی او اس (HarmonyOS) در دستگاه‌های اینترنت اشیا چون نمایشگرها و اسپیکرهای هوشمند، دستگاه‌های هوشمند داخل خودرو و تکنولوژی‌های پوشیدنی، استفاده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: