کد خبر: ۱۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سیدنوید سیدعلی‌اکبر گفت: کلاس‌های ادبیات و انشای آموزش و پرورش بسیار فقیر است و معلم‌ها بر ادبیات داستانی تسلط کافی ندارند.
بر اساس خبر رسیده از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نوید سیدعلی اکبر نویسنده و مترجم در حاشیه نخستین مهرواره داستان آفرینش در تبریز اظهار کرد: ساختار کتاب‌های درسی در آموزش‌وپرورش طوری نیست که بچه‌ها را به ادبیات داستانی علاقه‌مند کند.

نویسنده کتاب «آدامس چهارشنبه‌های خوشبختی» درباره این مهرواره که با حضور ۸۶ عضو برگزیده و ارشد داستان‌نویس انجمن‌های ادبی آفرینش کانون پرورش فکری سراسر کشور برگزار شد، گفت: وقتی بچه‌ها مستقیم با نویسندگان و ادبیات به شکل محض آشنا می‌شوند، تأثیر زیادی دارد.

او افزود: برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند در کسانی که علاقه‌مند به نویسندگی هستند، هیجان ایجاد کند و شوق و خلاقیت‌ آن‌ها را افزایش دهد.

سیدعلی‌اکبر در پاسخ به این سوال که خواسته‌ها، تعلقات و گرایش‌های نسل جدید در نوشتن داستان یا شعر چیست، گفت: هر کدام از کودکان و نوجوانان شخصیت‌ و سلیقه ادبی متفاوتی ‌دارند، هر یک از آن‌ها ممکن است گونه‌های متفاوتی مانند طنز، واقع‌گرا، عاشقانه، وحشت، فانتری، علمی تخیلی و... را دوست داشته باشند.

به گفته نویسنده «سنگریزه‌های بدون اسم»، تفاوت علاقه‌ و سلیقه کودکان و نوجوانان امروز بسیار خوب و ارزشمند است چرا که هر کسی دنبال منش ادبی خودش می‌رود.

او سپس تاکید کرد: در زمان آموزش‌دادن به کودکان و نوجوانان نباید آنان را شبیه هم ببینیم و به سمتی که خودمان می‌خواهیم آن‌ها را هدایت کنیم. باید ارزیابی شود و آن‌ها را در زمینه‌ای که علاقه دارند، پرورش دهیم.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نخستین مهرواره داستان آفرینش روز ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در شهر تبریز به کار خود پایان داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: