کد خبر: ۱۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ‌گفت: خراسان جنوبی ۹ درصد مساحت کشور را داراست، اما ۲۵ تا ۳۰ درصد مهره داران کشور در این استان وجود دارند، بنابراین وظیفه ما است که از این پتانسیل محافظت کنیم و فرصت استفاده از آن را از فرزندان خود نگیریم.
حسن اکبری، امروز ۱۹ مرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بسیاری از مشکلات در تمامی حوزه‌ها به کم آگاهی و ناآگاهی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: تا زمانی که مسائل محیط زیستی به مطالبه عمونی تبدیل نشود، مهارت چندانی در مهار مشکلات نخواهیم داشت. قالب مردم به محیط زیست توجه می‌کنند و از آن سو تعداد مخربان محیط زیست نیز کم نیست و برخورد کردن با آنان تلاش دوچندانی می‌خواهد.

اکبری با اشاره به اینکه توان سمن‌ها و NGO ها نیز در حوزه حفاظت از محیط زیست محدود است، افزود: تعداد روزهای ناسالم در استان از نظر زیست محیطی براساس اقلیمی که داریم، قابل قبول است. تخریب محیط زیست باعث افزایش گرد و غبار می‌شود،

وی ادامه داد: خراسان جنوبی ۹ درصد مساحت کشور را داراست، اما ۲۵ تا ۳۰ درصد مهره داران کشور در این استان وجود دارند، بنابراین وظیفه ما است که از این پتانسیل محافظت کنیم و فرصت استفاده از آن را از فرزندان خود نگیریم.

وی با بیان اینکه ۱۲.۵ درصد خاک استان تحت مدیریت محیط زیست قرار گرفته است، اظهار کرد: خراسان جنوبی بهشت گربه سانان شرق کشور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی به پارک ملی حیات وحش نیاز دارد و در این راستا بخشی از منطقه حفاظت شده نایبندان را برای ثبت به عنوان پارک ملی پیشنهاد کرده‌ایم، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل منابع طبیعی استان باید همکاری‌های لازم را برای ایجاد پارک ملی حیات وحش داشته باشند.

اکبری ادامه داد: دو منطقه حفاظت شده به استان اضافه شده که شامل منطقه باقران بیرجند و کمرسرخ سرایان است.

وی با اشاره به اینکه اکنون مدیریت پسماند به شیوه‌ای اصولی در استان صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: مردم استان کمتر از ۴۰۰ گرم در روز زباله تولید می‌کنند، این در حالی است که این مقدار در کشور ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم در روز است.

اکبری خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که ورزش‌هایی چون آفرود سواری گاهی باعث تخریب تپه‌های شنی و ماسه‌ای می‌شود که متولیان امر باید به این موضوع توجه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: