کد خبر: ۱۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: مرکز تحقیقات متالورژی اخیرا با تجهیزات های‌تک افتتاح شده که تقریبا همه تجهیزات مورد نیاز برای آنالیزهایی که در منطقه نیاز است در این مرکز وجود دارد.
 علیرضا فیروزفر در نشست خبری، اظهار کرد: جمعیت دانشجویی کشور به تبع هرم سنی جمعیتی کشور در حال کاهش بوده، به طوری که در استان زنجان نیز این کاهش قابل مشاهده است که از جمعیت ۵۶ هزار نفری در استان به یک جمعیت ۴۰ هزار نفری در سال‌جاری داشته‌ایم که این تغییرات در طی یک سال اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: درصد تعلقی که دانشگاه آزاد اسلامی داشته، دستخوش تغییراتی شده است که درصد تعلق دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۳۰ درصد بوده که در سال گذشته تغییر یافته است. در حال حاضر از ۴۱ هزار دانشجوی استان نزدیک به ۱۲ هزار نفر به واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان متشکل از ۴ واحد، ۲ مرکز و ۳ مجموعه سهام به فعالیت خود ادامه می‌دهد. واحدهای زنجان و ابهر از جمله واحدهای بزرگ زنجان هستند و دو مرکز در شهرستان‌های خدابند، هیدج و مراکز ماه‌نشان و طارم وجود دارد.

این مسئول گفت: در استان زنجان نزدیک به ۲۴۰ هکتار زمین برای ارائه خدمات و ۱۸۰ هزار مترمربع فضاهای مختلف مسقف وجود دارد که برای هر دانشجوی فعلی ۱۴ مترمربع فضا وجود دارد. این در حالی است که استاندارد فضا برای هر دانشجو ۱۰ مترمربع است.

فیروزفر اظهار کرد: دو مرکز رشد در شهرستان ابهر و زنجان وجود دارد که در حال خدمات‌دهی به هسته‌های فناور برای رشد و تولید محصول هستند. دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دارای ۴ مرکز تحقیقاتی است که سه مورد از این مراکز دارای مجوز است.

وی ادامه داد: زنجان استانی پر از منابع فلزی و معدنی است که مرکز تحقیقات متالوژیک برای ارائه خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت و بردن آنالیزها به خارج از استان در حال خدمت‌گذاری است. این مرکز موفق شد در مدت محدود فعالیت خود به چند محصول دست یابد که تولید ورق مورد استفاده در چاقوسازی که وارداتی است، اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به ثمر رسیده است.

این مسئول در رابطه با حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز خاطرنشان کرد: در چهار حوزه آماده ارائه محصولاتی مانند خودروی آبی و خاکی، تجهیزات هوشمندسازی الکتریکی، کاشت زعفران ایرکالچر و جداسازها در باتری هستیم که ورق‌های سلولزی در باتری‌ها وارداتی است که اکنون به صورت دانش‌بنیان تقریبا به تکنولوژی تولید این محصول دست یافته‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: