کد خبر: ۱۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
مطالعات اخیر محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون نشان می‌دهد که میکرونیدلینگ علاوه بر جوان‌سازی پوست قادر به کاهش التهابات و اثرات آکنه است.
آکنه یک التهاب پوستی است که به صورت جوش‌های قرمز و معمولا چرکی در پوست؛ و به ویژه صورت ظاهر می‌شود و اغلب در نوجوانان شایع است.‌
مصرف غذاهای چرب و شیرین التهابات آکنه را افزایش می‌دهد. اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستکاری جوش‌های صورت، سفرهای مداوم هوایی، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات جوی مهمترین دلایل بروز آکنه هستند.
بر اساس گزارش آکادمی پوست و موی آمریکا، آکنه شایع‌ترین عارضه پوستی در آمریکا محسوب می‌شود که سالانه بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که روش میکرونیدلینگ می‌تواند به کاهش اثرات آکنه روی پوست کمک کند.
میکرو نیدلینگ (Microneedling) روش تحریک به منظور کلاژن سازی، توسط تحریک مکانیکی پوست است و منجر به ترمیم آسیب‌های ساختاری پوست می‌شود.
محققان به منظور تاثیر این روش برای درمان زخم‌ها و اثرات  ناشی از آکنه، تحقیقاتی را از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی آغاز و تاثیر میکرونیدلینگ در ترکیب با سایر درمان‌های موضعی را بررسی کردند. نتایج نشان می‌دهد این روش قادر به کاهش نشانگرهای التهابی تولید شده توسط سلول‌های پوست است؛ از طرفی کلاژن و سلول‌های جوان‌سازی پوست را افزایش می‌دهد و به همین دلیل بهبود قابل ملاحظه‌ای در زخم‌ ها و اثرات  ناشی از آکنه ایجاد می‌کند. مهمتر اینکه رضایت بیماران از این روش قابل ملاحظه است.
با توجه به افزایش محبوبیت میکرونیدلینگ، سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی مقرراتی را در مورد ایمنی روش میکرونیدلینگ صادر کرد، با این وجود، هنوز هم نگرانی‌هایی در مورد کارایی و ایمنی این روش وجود دارد.
در حال حاضر آکنه با داروی ایزوترتینوئین، یکی از مشتقات ویتامین A، درمان می شود که عوارض جانبی جدی به همراه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: