کد خبر: ۱۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد از ممنوعیت استفاده از کاغذ در اکثر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در راستای تحقق اهداف مدیریت سبز خبر داد.
دکتر «محمد تقی صادقی» ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف مدیریت سبز در دانشگاه‌ها، حذف نسخه چاپی پایان ‎ نامه ‎ های کارشناسی ارشد و دکترا در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی، این موضوع در جلسه هیات رئیسه دانشگاه نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد از شهریور ماه امسال و همزمان با شروع زمان دفاع از پایان ‎ نامه ‎ های تحصیلات تکمیلی، پایان ‎ نامه ‎ ها صرفا به صورت الکترونیک در اختیار استاد راهنما و مشاور قرار بگیرد.

صادقی افزود: دغدغه ‎ ای که وجود داشت در روند داوری پایان‏نامه ‎ هاست که تاکید شد حتی در فرایند داوری نیز از نسخه الکترونیک پایان ‎ نامه استفاده شود و به طور کلی جهت فراغت از تحصیل دانشجویان، صرفاً نسخه الکترونیک گزارش طرح و پایان ‎ نامه به استاد راهنما و مشاور و کتابخانه مرکزی دانشگاه تحویل داده شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تصریح کرد: در کنار بحث پایان ‎ نامه ‎ ها، مسئله گزارش ‎ های علمی و حل تمرین دروس نیز مد نظر است که تاکید شده از نسخه الکترونیک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه سامانه سامیاد در بحث آموزش الکترونیک به خصوص در پردیس ‎ های فنی مهندسی و علوم پایه مورد استفاده قرار می ‎ گیرد و از برنامه ‎ های معاونت آموزشی توسعه استفاده از این سامانه در سایر دانشکده ها و گروه هاست.

 صادقی در خصوص دسترسی به نسخه الکترونیک پایان نامه‏ها نیز گفت: دسترسی به متن پایان نامه ها از طریق سامانه کتابخانه مرکزی است، البته محدودیت های دسترسی به نسخه کامل پایان نامه اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: البته علاوه بر این دانشجویان دانشگاه یزد موظف هستند پایان ‎ نامه ‎ های خود را در سایت ایران داک بارگزاری کنند که از طریق این سایت هم مطابق با ضوابط و قوانین می ‎ توانند به نسخه الکترونیک پایان ‎ نامه‏ها دسترسی داشته باشند.

 صادقی در پایان تاکید کرد: همه دانشگاهیان لازم است در تحقق اهداف مدیریت سبز همکاری کنند تا هم در مصرف کاغذ صرفه جویی شود و هم با همکاری یکدیگر در راستای حفاظت از محیط زیست گام برداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: