کد خبر: ۱۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر از جایگاه برتر این دانشگاه در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان براساس ارزیابی وزارت علوم خبر داد و گفت: امسال نیز همانند سنوات گذشته از روز جمعه ۱۸ مردادماه به قبول‌شدگان کنکور سراسری به صورت رایگان مشاوره انتخاب رشته خواهیم داد.
دکتر «محسن برزگری» امرز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک شانزدهم مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و همچنین هفدهم ردادماه روز خبرنگار، اظهار کرد: دانشگاه علم و هنر یکی از دانشگاه‌های سطح یک وزارت علوم است که ذیل مجموعه جهاددانشگاهی استان یزد فعالیت می‌کند و از پنج دانشگاه برتر غیرانتفاعی کشور از میان ۱۶ دانشگاه و ۲۸۰ موسسه غیرانتفاعی آموزش عالی مسوب می‌شود.

وی یکی از پرافتخارترین رویدادهای سال گذشته این دانشگاه را انتخاب آن به عنوان چهارمین دانشگاه برتر کشور در حوزه اشتغال دانش‌اموختگان مقطع کارشناسی ارشد و هشتمین دانشگاه در اشتغال فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی براساس رتبه‌بندی وزارت علوم ذکر کرد.

برزگری به کسب رتبه‌های اول و دوم کنکور سراسری کارشناسی ارشد و دکتری توسط دانشجویان این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: البته هر ساله نیز با اعلام نتایج آزمون سراسری از طریق دانشگاه خدمات مشاوره‌ای مناسبی در اختیار متقضیان قرار می‌گیرد و امسال نیز برای نهمین سال از روز جمعه هیجدهم مردادماه به قبول‌شدگان کنکور سراسری به صورت رایگان مشاوره انتخاب رشته ارائه خواهد کرد.

وی در این باره اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه علم و هنر به آدرس www.sau.ac.ir ضمن دریافت نوبت دریافت مشاوره طی دو مرحله گروهی و فردی از خدمات مشاوره‌ای تحصیلی مشاوران برجسته این دانشگاه مستقر در دانشکده علوم و مهندسی واقع در بلوار دانشجو بهره‌مند شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همزمان با ارائه این خدمات، با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های گروه‌های آموزشی دانشگاه علم و هنر سعی خواهیم داشت تا متقاضیان را رشته‌ها و گروه‌های مختلف آموزشی آشنا و انها را برای انتخاب شغل مورد علاقه آینده خود کمک کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر با بیان این که آموزش عالی یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی از ابدا تاکنون بوده است، این خدمت را متمایز از دیگر دانشگاه‌ها عنوان و در این باره تصریح کرد: هم‌افزایی بین آموزش و پژوهش جهت کمک به دانشجویان در حوزه کارافرینی و اشتغال پس از فارغ التحصیلی، امکان آشنایی با حوزه‌های پژوهشی و پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی از جمله پژوهشگاه رویان، ارتباط خوب دانشگاه با صنعت و حوزه‌های کسب و کار از ویژگی‌های بارز آموزش عالی در جهاددانشگاهی است.

وی همچنین اظهار کرد: با تصمیم هیات امناء دانشگاه با توجه به دشواری شرایط اقتصادی شهریه‌های دانشگاه علم و هنر در سال تحصیلی جدید نیز تنها ۷ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، دانشگاه علم و هنر در سال تحصیلی جدید موفق به کسب مجوز پذیرش در دو کد رشته دکتری گردشگری و روان‌شناسی برای اولین بار در استان گردشگرپذیر یزد شده است و در هر یک از این رشته‌ها ۷ دانشجو را در سال جدید تحصیلی پذیرش خواهد کرد.

وی همچنین از کسب مجوز در سه رشته‌ی حقوق خصوصی، مشاوره خانواده و رشته‌ی مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: این دانشگاه همچنین در مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی جدید در رشته‌های پرطرفدار و پراشتغال طراحی و ساخت طلا و جواهر و تلویزیون و هنرهای دیجیتال و همچنین در کراشناسی گردشگری و علوم تربیتی، دانشجو پذیرش خواهد کرد.

برزگری گفت: در حال حاضر قریب شش هزار دانشجو در مجموع ۷۸ کد رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده‌های این دانشگاه در شهرهای یزد، اردکان و اشکذر مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر در پایان نیز با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی روانشناسی و روان پزشکی این دانشگاه برای ارائه خدمات عمومی به شهروندان در دانشکده علوم انسانی واقع در بلوار شهدای گمنام، اظهار کرد: ایجاد دانشکده هنر در مرکز استان، راه‌اندازی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مرتبط با رشته‌های جدید دانشگاه و ایجاد پایگاه‌های گردشگری و میراث فرهنگی از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه در سال جاری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: